Ana içeriğe atla

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri 2. Dönem 2. Yazılı Soruları

 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri 2. Dönem 2. Yazılı Soruları Scratch

 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem 2. Yazılı Sorularının Çözümlerini videomuzda bulabilirsiniz. Sınav Soruları scratch programlama ile ilgili olmaktadır.


5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem 2. Yazılı Sorularının (Scratch Soruları) Word Hali İçin TIKLAYINIZ

Not: Açılan sayfada dosya menüsüne girip indir butonuna tıklayarak cihazınıza yazılı sorularını indirebilirsiniz

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri 2. Dönem 2. Yazılı Soruları algoritma,akış şemaları,problem çözme
 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem 2. Yazılı Sorularının Çözümlerini videomuzda bulabilirsiniz. Sınav Soruları Problem Çözme, Sabit Değişken, Algoritma, Blockly ile ilgili olmaktadır.







5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem 2. Yazılı Sorularının (Problem Çözme, Sabit Değişken, Algoritma, Blockly Soruları) Word Hali İçin TIKLAYINIZ

Not: Açılan sayfada dosya menüsüne girip indir butonuna tıklayarak cihazınıza yazılı sorularını indirebilirsiniz

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri 2. Dönem 2. Yazılı Soruları code.org
 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem 2. Yazılı Sorularının Çözümlerini videomuzda bulabilirsiniz. Sınav Soruları Code.org ile ilgili olmaktadır.

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem 2. Yazılı Sorularının (code.org) Word Hali İçin TIKLAYINIZ


5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 2. Dönem 2. Yazılı Sorularının çözümlerine aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz.

Problem çözme, sabit değişken, algoritma, akış şemaları ve blockly'den oluşan yazılı sorularının çözümleri


Scratch Uygulamasından Oluşan Yazılı Sorularının Çözüm Videosu

code.org'dan oluşan yazılı sorularının çözümleri


Benzer Konular:

 5. ve 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri Yazılı Sorularının İndirmek için Tıklayınız

Bilişim Teknolojileri Online Test İçin TIKLAYINIZ

Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ

Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ

Ders İçi Performans Ölçeği İçin TIKLAYINIZ

Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...