Ana içeriğe atla

Scratch ile Kırmızı Işıkta Geçen Araç Sayısını Tutma

 Bu uygulamamızda  scratchte kırmızı ışıkta geçen araç sayısını tutma etkinliği yapacağız.


Öncelikle internetten bir trafik lambası buluyoruz. İlk başta tüm lambalar koyu halde olsun, sırasıyla kırmızı ışığı boyuyarak, kırmızı ve sarı ışığı boyuyarak,  sarı ve yeşil ışığı boyuyarak, en sonunda ise sadece yeşil ışığı boyuyarak ayrı ayrı toplamda kuklanın 5 tane kılığı olmuş oluyor. 


Trafik lambamızı ekledikten sonra arka plan dekoruna bir tane yol resmi ekliyoruz. Ayrıca yoldan geçecek araba için bir araba resmi internetten bulup ekliyoruz. Kırmızı ışıkta geçenleri tespit etmek için ben yola bir tane çizgi çizdim ve kırmızı renge boyadım.



Şimdi arabayı hareket ettirmeye geldi. Araba kuklasının içine yazacağımız kodlar aşağıda yer almaktadır.


            Yeşil Bayrak tıklandığında araba gizlensin, ve kırmızı ışıkta geçen araçları tutmak için Veri menüsünden bir değişken oluşturuyoruz. Başlangıçta bu değişken sıfır olsun. Çünkü daha önceden oyun oynanıp kapatıldıysa o oyundaki sayılar gözükmesin. Arabamız devamlı hareket edeceği için Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekliyoruz. Kodlarımız bunun için de olacak. Arabamız sürekli aynı zamanda ortaya çıkmasın diye Kontrol menüsünden aldığımız 1 saniye bekle kodunun içine İşlem menüsünden 1-10 arasında rastgele sayı tut kodunu ekliyoruz. Sonra,  10 sayısını 4 yapıyorum sizler istediğiniz sayıları verebilirsiniz. Böylece araba 1-4 saniye arasında rastgele bir zamanda verilen koordinatlara gidip gözükecek.

         Gözüktükten sonra bizim belirleyeceğimiz koordinata bizim belirleyeceğimiz saniyede hareket menüsünde olan süzül kodu ile hareket edecek. Arabamız üste doğru hareket edecek ve kenara geldiğinde ise gizlenecek. Bunu ise kontrol menüsünden eğer kodu ile değip değmediğini kontrol ediyoruz. Böylece arabamız sürekli olarak görünüp hareket edecek. Ben uygulamaya bir araba daha ekledim. Kodlar aynı sadece rastgele olan saniye ve koordinatlar değişik. Sizler kopyasını çıkar yaparak istediğiniz kadar araba ekeyebilirsiniz.


Şimdi ise arabanın bizim çizdiğimiz kırmızı çubuğa değip değmedini kontrol etmeye geldi.


         Kırmızı çubuk ilk eklendiğinde arabaların üstünde gözüktüğü ve arabalar çubuğun altından geçiyormuş gibi olduğu için çubuğu görünümden 1 katman alta in kodu ile arabaların altına attım. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodu alıp içerisine aynı menüden eğer ise kodu ile arabaların değip değmediğini kontrol ediyoruz. Eğer değiyor ise olaylar menüsünden haberini sal kodunu ekliyoruz ve yeni isim veriyoruz. 

       Kırmızı çubuğu şundan ekledim. Arabaların kırmızını ışıkta geçtiklerini anlamak için 2 veriye ihtiyacım vardı. 1.si kırmızı ışık diğeri ise o esnada araba oradan geçip geçmediği bunun içinde ben çubuk koydum. Sizler başka türlüde arabanın kırmızıdan geçip geçmediğini bulabilirsiniz. 0.5 saniye kodu eklemeseydim araba kırmızı çubuğun üzerinden geçene kadar durmadan geçen araç sayısı artacaktı. 0.5 saniye bekle koduyla bu hatanın önüne geçmiş oldum.


Trafik ışıklarının kılıklarını değiştirmek için aşağıdaki kodları yazıyoruz.


        Yeşil bayrak tıklanınca başlangıçta trafik lambası sönük gibi olması için görünüm menüsünden eklediğimiz kod ile koyu hali olan kılığa geçiş yapsın. Lambamız sürekli yanacağı için Kontrol menüsünden sürekli kodunu ekliyoruz ve öncelikle kırmızı ışık kılığına geçsin ve 10 saniye beklesin, sonra kırmızı ve sarı beraber yanacak sarı kılığına geçsin ve 2 saniye beklesin, sonra yeşil ışık yanacak ve yeşil ışık kılığına geçsin ve 5 saniye beklesin, sonra sarı ve yeşil beraber yansın yeşil ve sarı kılığına geçsin 2 saniye beklesin ve en başa geri dönsün yani kırmızı ışığa. Trafik lambalarımızı yaktık. 

       Aracın kırmızı ışıkta geçip geçmediğini şöyle kontrol ediyoruz. Araçlar, her kırmızı çubuğa değdiğinde bir haber salıyordu. Bu haberler geldiğinde Bir eğer kodu ile kontrol ediyoruz. Eğer Kılık numaramız 2 ise 2 numaralı kılık bizim kırmızı ışığın kılığın numarası(işlem menüsünden eşittir işlemi alıyoruz sol tarafa gönünümden kılık numarası kodunu sağ tarafa ise kılıf numarası rakam ile yazıyoruz) . Yani araba hem kırmızı çubuğa değmiş hemde o esnada yanan ışık kırmızı ise kırmızı ışıkta geçen araba sayısını 1 artırıyoruz. Bunu trafik lambası kuklasının içine yazmamızdaki sebep başka kuklanın içinden başka kuklaya ait kılık numarasını alamıyoruz olmamızdı. Böylece kırmızı ışıkta geçen araçların sayısını tutabiliyoruz.



Scratch ile Kırmızı Işıkta Geçen Araç Sayısını Tutma Programının kodları için TIKLAYINIZ

Programın Çalışır Halini Görmek İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

NTC Sensörü ile Sıcaklık Ölçümü Yangın Alarmı- Mblock İle Arduino

NTC ısıya duyarlı bir sensördür.  Bu uygulamamızda NTC Sensörü ile Sıcaklık ölçümü yapıp ve Buzzer Kullanarak bir yangın alarmı uygulaması yapacağız.  Malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-1 adet Buzzer 4-1 adet NTC Sensörü 5-Jumper Kablolar 6-1 adet Led Malzemelerine ihtiyacımız var. Breadboard'muza eklediğimiz Buzzer'ın uzun bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 11  nolu dijital pine bağlantı kuruyoruz. Buzzer'ın kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. NTC Sensörü 2 adet bacak var. Bacakları eşit boydadır. Bacakların birine direnç bağlıyoruz. Direncin ucunu 5 Volta bağlıyoruz. Direnç bağladığımız bacaktan yine kablo ile Analog pinlerin birisine bağlıyoruz. A0 olarak bağlantısını kurdum. NTC'nin diğer bacağını ise GND(negatif) uca bağlıyoruz. Led'in ise uzun bacağına direnç bağlıyoruz. Bu uçtan ise 8 nolu dijital pine kablo ile bağladım. Kısa bacağını ise GND...

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Kitap Okuma Afişi - PSD İndir

Kitap Okuma Afişi Kitap Okuma Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Yazılar: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)