Ana içeriğe atla

Tuğla Kırma Oyun Yapımı -Scratch Örnekleri

Scratch Programı ile beraber Tuğla kırma oyun örneğini yapacağız. 
Tuğla Kırma Oyun Yapımı -Scratch Örnekleri

Tuğla Kırma Oyun yapımı için Scratch kütüphanesinden 1 top, 1 Yeşil Çizgi(topu karşılayacak), 1 Kırmızı çizgi(top buraya çarptığında canı azalması için), 7 tanede buton ekledim(kütüphanede kiremit olmadığı için buton ekledim.)


Topun içine yazılacak kodlar aşağıdadır.




                             Öncelikle Kalan Can Veri kısmından bir değişken oluşturuyoruz. Kalan can değişkeni yeşil bayrak tıklanınca 5 olsun yapıyoruz. Eğer daha önceden oynanan veya yarım kalan oyun olma ihtimaline karşı her oyun başladığında kalan canı 5 yapıyoruz. Topun bir noktadan başlaması için 0,0 koordinatından topu başlatıyoruz. Topun her bir adımını 5 adım yapıyoruz. Devamlı hareket halinde olması için atacağı adımı sürekli tekrarla komutunun içine alıyoruz. Sürekli olarak topumuz 5 adım gidecek kenara geldiğinde geri dönmesi için “Kenara Geldiysek Sek” komutunu kullanıyoruz. Şimdi, topun yeşil çubuğa çarpınca geri dönebilmesi için kontrol yapmamız lazım. Bunun için “Eğer” kodunu kullanıyoruz. Eğer, top yeşil renge değdi ise(Eğer, kontrol menüsünden, Rengine değdi kodu ise Algılamadan ekliyoruz) top bir açıyla geri dönsün. Ama, 0-90 derece arasında rastgele bir açı ile(Önce hareket menüsünden 90 yönüne dön, sonra işlem menüsünden rastgele kodunu alıp az önce hareket menüsünden eklediğimiz kodun içine yapıştırıyoruz.)Tek kontrolümüz bu değil. Birde, kırmızı çizgiye top değdiği zaman canın eksilmesi lazım. Bu kontrol için eğer komutunu kullanıyoruz yine. Eğer, top kırmızı çizgiye değdi ise kalan canı bir azaltıyoruz. Eğer, kalan can 0 ise kaybettiniz diye mesaj verip herşeyi durduruyoruz. Topun değdiği tuğlalar yok olurken bir haber salıyor her bir tuğla ayrı ayrı. Salınan bu haberler geldiğince tığla sayısı diye bir değişkenin değerini 1 artırıyoruz. Böylelikle bu değişken 5 olduğu zaman oyunu kazandınız yazısı çıkacak. Yok olan tuğlalar başlangıçtakine eşit olduğunda bu kazandınız yazısı çıkıyor

Tuğla Kırma Oyun Yapımı -Scratch Örnekleri


Yeşil çubuğun içine aşağıdaki kodları yazıyoruz.


Tuğla Kırma Oyun Yapımı -Scratch Örnekleri




Öncelikle yeşil bayrak tıklanınca yeşil çubuğu belli bir koordinata getiriyoruz. Çubuğun devamlı hareketini sağlamak için sürekli tekrarla kodunun içine istenilen tuşa basılıp basılmadığını kontrol etmek için “Eğer” kodunu kullanıyoruz.  Biz, sağ ve sol ok tuşlarını kullanacağız yeşil çubuğu hareket ettirmek için. Yeşil çubuğumuz, sadece yatay olarak hareket edeceği için hareket ekseni x olacak. Sağ ok tuşuna bastığımızda x pozitif olarak, sol ok tuşuna bastığımızda ise x negatif olarak hareket edecek. Bunun için, Eğer kodunun içine Algılama menüsünden ….tuşuna basılı mı? Kodunu ekliyoruz. Son bir kontrolümüz ise yeşil çubuk kenara değdi mi? Eğer bunu yapmazsak çubuk ekran dışına çıkabilir. Biz, bu kontrolü yine Eğer kodu ile yapıyoruz. Ancak, 2 şartın sağlanması lazım. Eğer, sağ ok tuşuna basıl ve kenara değdi ise(Algılama menüsünden) ve komutu ise İşlemler menüsünden ve komutunun içine ekliyoruz. Eğer hem kenara değdi ve sağ ok tuşuna basılı ise yeşil çubuk x ve y koordinatında yukarda koordinatlara gitsin. Bu koordinatlar çubuğun kenara değdiği koordinatlar. Yani, her kenara değmesinde o koordinatlara gidiyor(Aslında yerinde kalmış oluyor çubuk)





Tuğlaların içine yazılacak Kod;


Oyun yeniden başladığında tuğlalar gözükecek. Eğer top tuğlaya değdi ise gizlenecek ve bir haber salınacak bu haber ile beraber arka planda tugla sayısını tutan değişkenin değerini 1 artırıp başlangıçtaki tuğla sayısına eşit olduğunda oyunu bitirmek için.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen

Mblock İle Akıllı Otopark Yapımı - 3

  Akıllı otopark uygulamasını Mblock programında yapacağımız. Kodlara geçmeden önce devremizde gerecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-2 adet LED(Kırmızı ve Yeşil) 4- 4 adet Direnç 5-Jumper Kablolar 6- 2 adet buton 7- 2 adet Servo Motor 8- 1 adet I2C LCD Modül 9- üç adet ldr 10- 3 adet rgb led Malzemelere ihtiyacımız var. daha önceki akıllı otopark örneklerinde   1 adet servo motor kullanarak  Mblock İle Otopark Yapımı 1  ile 2 adet servo motor kullanarak Mblock ile Otopark Yapımı 2 yapmıştık. Bu, uygulamamızda önceki akıllı otopark’ın üzerine eklemeler yaptık. Mesela özürlü otoparkı için 3 araçlık yer ayırdık, bu yerde araç kısmı boşsa yeşil led yanacak, araç park yerinde araç varsa kırmızı yanacak. Bunlar için önceki uygulamanın malzemelerine ek olarak 3 ldr ve rgb led aldık. Rgb led ve Ldr haricindeki malzemelerin bağlantı açıklamaları için Mblock ile Otopark Yapımı 2 yazısına bakabilirsiniz. Bu yazıda 2 malzemenin bağlantısını anlatacağım. Ldr

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ