Ana içeriğe atla

Tuğla Kırma Oyun Yapımı -Scratch Örnekleri

Scratch Programı ile beraber Tuğla kırma oyun örneğini yapacağız. 
Tuğla Kırma Oyun Yapımı -Scratch Örnekleri

Tuğla Kırma Oyun yapımı için Scratch kütüphanesinden 1 top, 1 Yeşil Çizgi(topu karşılayacak), 1 Kırmızı çizgi(top buraya çarptığında canı azalması için), 7 tanede buton ekledim(kütüphanede kiremit olmadığı için buton ekledim.)


Topun içine yazılacak kodlar aşağıdadır.




                             Öncelikle Kalan Can Veri kısmından bir değişken oluşturuyoruz. Kalan can değişkeni yeşil bayrak tıklanınca 5 olsun yapıyoruz. Eğer daha önceden oynanan veya yarım kalan oyun olma ihtimaline karşı her oyun başladığında kalan canı 5 yapıyoruz. Topun bir noktadan başlaması için 0,0 koordinatından topu başlatıyoruz. Topun her bir adımını 5 adım yapıyoruz. Devamlı hareket halinde olması için atacağı adımı sürekli tekrarla komutunun içine alıyoruz. Sürekli olarak topumuz 5 adım gidecek kenara geldiğinde geri dönmesi için “Kenara Geldiysek Sek” komutunu kullanıyoruz. Şimdi, topun yeşil çubuğa çarpınca geri dönebilmesi için kontrol yapmamız lazım. Bunun için “Eğer” kodunu kullanıyoruz. Eğer, top yeşil renge değdi ise(Eğer, kontrol menüsünden, Rengine değdi kodu ise Algılamadan ekliyoruz) top bir açıyla geri dönsün. Ama, 0-90 derece arasında rastgele bir açı ile(Önce hareket menüsünden 90 yönüne dön, sonra işlem menüsünden rastgele kodunu alıp az önce hareket menüsünden eklediğimiz kodun içine yapıştırıyoruz.)Tek kontrolümüz bu değil. Birde, kırmızı çizgiye top değdiği zaman canın eksilmesi lazım. Bu kontrol için eğer komutunu kullanıyoruz yine. Eğer, top kırmızı çizgiye değdi ise kalan canı bir azaltıyoruz. Eğer, kalan can 0 ise kaybettiniz diye mesaj verip herşeyi durduruyoruz. Topun değdiği tuğlalar yok olurken bir haber salıyor her bir tuğla ayrı ayrı. Salınan bu haberler geldiğince tığla sayısı diye bir değişkenin değerini 1 artırıyoruz. Böylelikle bu değişken 5 olduğu zaman oyunu kazandınız yazısı çıkacak. Yok olan tuğlalar başlangıçtakine eşit olduğunda bu kazandınız yazısı çıkıyor

Tuğla Kırma Oyun Yapımı -Scratch Örnekleri


Yeşil çubuğun içine aşağıdaki kodları yazıyoruz.


Tuğla Kırma Oyun Yapımı -Scratch Örnekleri




Öncelikle yeşil bayrak tıklanınca yeşil çubuğu belli bir koordinata getiriyoruz. Çubuğun devamlı hareketini sağlamak için sürekli tekrarla kodunun içine istenilen tuşa basılıp basılmadığını kontrol etmek için “Eğer” kodunu kullanıyoruz.  Biz, sağ ve sol ok tuşlarını kullanacağız yeşil çubuğu hareket ettirmek için. Yeşil çubuğumuz, sadece yatay olarak hareket edeceği için hareket ekseni x olacak. Sağ ok tuşuna bastığımızda x pozitif olarak, sol ok tuşuna bastığımızda ise x negatif olarak hareket edecek. Bunun için, Eğer kodunun içine Algılama menüsünden ….tuşuna basılı mı? Kodunu ekliyoruz. Son bir kontrolümüz ise yeşil çubuk kenara değdi mi? Eğer bunu yapmazsak çubuk ekran dışına çıkabilir. Biz, bu kontrolü yine Eğer kodu ile yapıyoruz. Ancak, 2 şartın sağlanması lazım. Eğer, sağ ok tuşuna basıl ve kenara değdi ise(Algılama menüsünden) ve komutu ise İşlemler menüsünden ve komutunun içine ekliyoruz. Eğer hem kenara değdi ve sağ ok tuşuna basılı ise yeşil çubuk x ve y koordinatında yukarda koordinatlara gitsin. Bu koordinatlar çubuğun kenara değdiği koordinatlar. Yani, her kenara değmesinde o koordinatlara gidiyor(Aslında yerinde kalmış oluyor çubuk)





Tuğlaların içine yazılacak Kod;


Oyun yeniden başladığında tuğlalar gözükecek. Eğer top tuğlaya değdi ise gizlenecek ve bir haber salınacak bu haber ile beraber arka planda tugla sayısını tutan değişkenin değerini 1 artırıp başlangıçtaki tuğla sayısına eşit olduğunda oyunu bitirmek için.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Proje Konuları

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ PROJE ÖDEV KONULARI Çocuklar için uygun web sayfalarını araştırıp tanıtma ve afiş hazırlama. Bilişim suçlarına örnek olabilecek gerçek olaylar araştırıp sunma. Alınacak tedbirleri açıklama ve afiş hazırlama. Sosyal Medya araçlarını araştırıp tanıtma, sağladığı faydaları açıklama afiş hazırlama. İnternette arama yaparken kullanılan teknikleri araştırma afiş hazırlama. Arama motorlarının geçmişini araştırıp gelişim aşamalarıyla tanıtma afiş hazırlama.(Dünden bugüne arama motorlarının tarihi) Bilgisayarların tarihi gelişimini araştırıp açıklama. Tarihteki en önemli icatları araştırma afiş hazırlama. Robotlar konusunda araştırma afiş hazırlama. İşletim sistemi nedir? Neden önemlidir? En az iki işletim sistemini karşılaştırarak avantaj ve dezavantajlarını gösteren bir afiş çalışması hazırlayınız. (Karşılaştırılacak işletim sistemleri Win7 ve Win8) İnternetin ...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

Sınav Analizi

Okul idaresi tarafından istenen Sınav Analizini indirmek için TIKLAYINIZ Sınav Analizi 25 soruluk sınav içindir. Eğer 20 soruluk sınavınız varsa soruların cevaplarına 4 değilde 5 puan verip, sondaki 5 soruluk kısmı silip kullanabilirsiniz. Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Ders İçi Performans Ölçeği İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ