Ana içeriğe atla

Karşılıklı Maç Oyun Yapımı - Scratch Örnekleri

Scratch ile Karşılıklı maç oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch’te karşılıklı maç oyunu yapabilmek için scratch kütüphanesinden 1 top, 2 kalın çizgi (topu karşılamak için), 2 ince çizgi(bunlarda kale görevini görecekler) ekliyoruz. Arka plana da istediğiniz dekoru ekleyebilirsiniz. Skoru tutması için oyuncu-1 ve oyuncu-2 isimli 2 tane veri oluşturuyoruz.

karşılıklı maç scratch kodları

Öncelikle kale görevini görecek yeşil kalın çizgileri hareket ettireceğiz. Bu çizgiler sadece yukarı ve aşağı hareket edecekler. Yeşil bayrak tıklanınca bu çizgilerin hareket etmesi için öncelikle Kontrol kodlarının altında olan “Sürekli” kodunu ekliyoruz. Eğer, bunu eklemezsek hareket ettireceğimiz tuşa bastığımızda kaç adım hareket edecekse orada kalacaktır. Bu durum oluşmaması için sürekli hareket kodu eklemeliyiz. Sürekli kodu ekledikten sonra hareket ettireceğimiz tuşa basılı olup olmadığını “Eğer” kodu ile kontrol ediyoruz. 
Karşılıklı Maç Oyun Yapımı - Scratch Örnekleri


Eğer w tuşuna basılı ise yeşil çubuğu hareket ettir. Yukarı ve aşağı doğru hareket ederken y koordinatında hareket gerçekleşecek. Onun için yukarı hareket ederken y’yi pozitif olarak artır. Aşağı doğru hareket ederken y’yi negatif olarak artıracağız ki aşağıya doğru hareket etsin.   Son bir kontrolümüz ise yeşil çubuklar ekranın dışına çıkmasını engellemek için yapacağız. Bunun için “Eğer”  “ve” komutlarını iç içe kullanacağız. Eğer w tuşuna basılı ve kenara değdi ise yeşil çubuk x=-200 ve y=105 noktasına git. Bu koordinatlar çubuğun kenara değdi koordinatlarlar. Yani çubuk kenara değdikçe olduğu yerin koordinatlarına gitmesini sağlayarak çubuğun ekran dışına çıkmasının önüne geçmiş oluyoruz. Bunu aşağı yönden ekran dışına çıkması içinde yapıyoruz. 

Top'un içine yazacağımız kodlar aşağıdadır.
Karşılıklı Maç Oyun Yapımı - Scratch Örnekleri
Yeşil bayrak tıklanınca öncelikle daha önce oyun oynandı ise skorları sıfırlıyoruz. Oyuncu-1 ve 2 değişkenlerini sıfırlıyoruz. Topun hareketini devamlı kılmak için “Sürekli” komutunu kullanıyoruz. Top sürekli olarak 10 adım gitsin. Ekranın kenarlarına değdi ise geri dönsün. Top, yeşil çubuklara değdi vakit rastgele bir açı ile karşı tarafa gitsin. Bunun için, eğer yeşil renge değdin ise 0-90 derece arasında rastgele derece dön komutunu uyguluyoruz. Böylece, top aynı açı ile karşı tarafa gitmemiş oluyor. Sayı kazanma yani skor değişimi şu şekilde oluyor. Topun yeşil çubukları aşıp, çubukların arkasındaki kırmızı ve sarı ince çubuklara değmesi gerekiyor. Bunun kontrolü ise şu şekilde; Eğer, top kırmızı renge değdi ise oyuncu-2 skorunu 1 artır. Çünkü oyuncu-2 gol atmış ve o sayı kazanmış oluyor. Sonrasında x=0 ve y=0 koordinatına gitmesini istiyoruz. Eğer, bunu yapmaz isek top bazen kırmızı veya sarı çizgilere çok fazla değmiş olarabilir.1 den fazla sayı haneye yazılabilir. Bunun için bu renklere değer değmez 0 koordinatına topun gidip 1 saniye bekledikten sonra hareket etmesini sağlıyoruz.  Oyunun belli bir skorda bitmesini istiyorsak oyuncuların skorlarını kontrol etmemiz lazım. Eğer oyuncu-1 ‘in skoru 5 ise oyuncu -2 kazandı deyip hepsini durdur komutu ile tüm her şeyin hareketini durdurup maçı bitiriyoruz.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi Haftalık Konu Materyalleri

  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 1. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta - Bilişim İle Tanışıyorum 2. Hafta - Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim 3. Hafta - Dosya Yönetimi   4. Hafta - Etik Değerler 5. Hafta - Dijital Yurttaşlık 6. Hafta - Dijital Zorba, Karşımda Durma! 7. Hafta - Gizli ve Güvenli Mi? 8. Hafta - Bilgi Bağları 9. Hafta - İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama 10. Hafta - Araştırma - Kaynak Doğrulama 11. Hafta - İletişim Teknolojileri ve İşbirliği 12. Hafta - Görsel İşleme Programları 13. Hafta - Kelimeleri Nasıl İşlerim 14. Hafta - Sunum Yapıyorum 15. Hafta - Dijital Ürün Oluşturuyorum 16. Hafta - Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz 17. Hafta - Sınıf Dergimiz Sahnede 18. Hafta - Genel Tekrar  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta -  Bulmaca Buldurmaca 2. Hafta -  En İyi Çözümü Buldum 3. Hafta -  Yönergeleri Takip Et  4. Hafta -  Ver Elini Veri 5. Hafta -  Mantıklı Düşün...