Ana içeriğe atla

Scratch ile Uzay Savaşları Oyun Yapımı

Scratch Uzay Savaşları


Scratch programı ile beraber Uzay Savaçları oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız uzay savaşları oyununda uzay gemisi ile gelen kayalara ateş etmek ve bu kayaları vurmak. Kayalar her çarptığında ise bir canımız gidiyor. Bunun için Scratch'de öncelikle arka plana uzay resmi ekliyoruz.Kuklalardan 1 Uzay Gemisi, 3 Kaya, 1'de Mermi çizip çalışma ekliyoruz. Veriden, Vurulan Kaya Sayısı ve Kalan Can ile tüm kuklalarda kullanacağımız bir veriyi oyun başlamadan oluşturuyoruz.

Scratch ile Uzay Savaşları Oyun Yapımı
Eklediğimiz Uzay Gemisini seçip içine yukarıdaki kodları yazıyoruz. Öncelikle kullanıcının hangi tuşa basıp basmadığını "Eğer İse" kodunun içine hangi tuşu kullanıcı basıp oynayacaksa onların kontrolünü yapıyoruz. Eğer yukarı ok tuşuna basılı ise y pozitif yönünde 5 artırarak yukarı doğru geminin hareket etmesini sağlıyoruz. Eğer, aşağı ok tuşuna basılı ise y negatif yönünde 5 adım atıyor. Yani aşağıya doğru bir hareketi mevcut. Eğer, sol ok tuşuna basılı ise sola doğru x negatif yönünde hareket ediyor. Eğer, sağ ok tuşuna basılı ise x pozitif yönünde sağa doğru hareket ediyor. Burada sürekli tekrarla kodunu koymamızda ki amaç yön tuşlarına basılı olduğu müddetçe gemimiz hareket etsin. Yoksa, elimizi sürekli çekip tuşlara basmamız gerekecekti. Haber 3, merminin kayaya çarpma esnasında yollanan haber. Bu haber geldiğinde Vurulan Kaya Sayısı 1 artıyor. Haber 2 ise kayaların uzay gemisine çarpma haberi gelince Kalan Can'ı 1 azaltıyoruz. Eğer Kalan Can =0 eşit olduğu zaman uyarı mesajını çıkartıp tüm oyunu durduruyoruz.

scratch oyun yapımı kodları
İlk eklediğimiz kayayı seçip yukarıdaki kodları kayanın içerisine ekliyoruz. Oyun başlangıcından Vurulan Kaya Sayısı 0 olsun. Kalan Can ise 5 oldun. 0.5 saniye sonra Kayamız kodlarda belirtilen x ve y koordinat aralığında rastgele bir yere gidip gözükecek.(oyun başlamadan önce kayaları gizli yapıyoruz) Kayamız sürekli olarak negatif y koordinatında yani aşağıya doğru sürekli olarak hareket edecek. Fakat, burada bazı kontrolleri yapmak durumundayız. Kayaya mermi değdi mi? Kaya Kenara değdi mi? veya Kaya ya Uzak gemisi değdi mi?
1. Olasılık: Kaya'ya mermi değdi mi? Eğer değdi ise kayamız yok olacak yani gizlenecek. 0.5 saniye bekliyecek ve  verdiğimiz x ve y koordinat aralığında rastgele bir yerde kayamız ortaya tıkacak. ve Haber 3'ü salacak. Bu haberimizin gelmesi ile Vurulan Kaya Sayısı 1 artacak.
2. Olasılık: Kayamız ekranın aşağı kenarına değdi mi? Eğer değdi ise kayamız yok olacak yani gizlenecek. 0.5 saniye bekliyecek ve  verdiğimiz x ve y koordinat aralığında rastgele bir yerde kayamız ortaya tıkacak.
3. Olasılık: Kaya'ya uzay gemisine değdi mi? Eğer değdi ise kayamız yok olacak yani gizlenecek. 0.5 saniye bekliyecek ve  verdiğimiz x ve y koordinat aralığında rastgele bir yerde kayamız ortaya tıkacak. ve Haber 2'yi salacak. Bu haberimizin gelmesi ile Kalan Canımız 1 azalacak.

Böylece Kayamız hareket edecek ve mermi veya uzay gemisinin hedefi olacak. Kayanın üzerine sağ tıklayıp kopyasını çıkart diyerek kayamızı ve içindeki kodları çoğaltmış oluruz. Tek yapmamız gereken kayanın ortaya çıkacağı x ve y koordinatlarını değiştirmek yoksa üst üste çok kayamız oyunda oluşur.

scratch basit oyunlar

Merminin içine yazağımız kodlar yukardaki gibidir. Mermimiz başlangıçta geminin üstündedir. Fakat geminin içine yazdığımız üste çık kodu ile uzay gemisi merminin üstüne çıkar ve mermi görünmez olur. Mermizi uzay gemisi ile hareket ettirmek için. Boşluk tuşuna basılana kadar merminin x konumu ve y konumu uzay gemisinin x ve y konumudur ve o noktalara git diyoruz. Böylece gemi nereye giderse mermide onunla beraber gitmiş olur.  Boşluk tuşuna basılınca merminin gemiden çıkması gerekiyor. Bu tuşa basılınca mermi sal haberi salınır. ve y yönünde hareket eder.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.