Ana içeriğe atla

Scratch ile Uzay Savaşları Oyun Yapımı

Scratch Uzay Savaşları


Scratch programı ile beraber Uzay Savaçları oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız uzay savaşları oyununda uzay gemisi ile gelen kayalara ateş etmek ve bu kayaları vurmak. Kayalar her çarptığında ise bir canımız gidiyor. Bunun için Scratch'de öncelikle arka plana uzay resmi ekliyoruz.Kuklalardan 1 Uzay Gemisi, 3 Kaya, 1'de Mermi çizip çalışma ekliyoruz. Veriden, Vurulan Kaya Sayısı ve Kalan Can ile tüm kuklalarda kullanacağımız bir veriyi oyun başlamadan oluşturuyoruz.

Scratch ile Uzay Savaşları Oyun Yapımı
Eklediğimiz Uzay Gemisini seçip içine yukarıdaki kodları yazıyoruz. Öncelikle kullanıcının hangi tuşa basıp basmadığını "Eğer İse" kodunun içine hangi tuşu kullanıcı basıp oynayacaksa onların kontrolünü yapıyoruz. Eğer yukarı ok tuşuna basılı ise y pozitif yönünde 5 artırarak yukarı doğru geminin hareket etmesini sağlıyoruz. Eğer, aşağı ok tuşuna basılı ise y negatif yönünde 5 adım atıyor. Yani aşağıya doğru bir hareketi mevcut. Eğer, sol ok tuşuna basılı ise sola doğru x negatif yönünde hareket ediyor. Eğer, sağ ok tuşuna basılı ise x pozitif yönünde sağa doğru hareket ediyor. Burada sürekli tekrarla kodunu koymamızda ki amaç yön tuşlarına basılı olduğu müddetçe gemimiz hareket etsin. Yoksa, elimizi sürekli çekip tuşlara basmamız gerekecekti. Haber 3, merminin kayaya çarpma esnasında yollanan haber. Bu haber geldiğinde Vurulan Kaya Sayısı 1 artıyor. Haber 2 ise kayaların uzay gemisine çarpma haberi gelince Kalan Can'ı 1 azaltıyoruz. Eğer Kalan Can =0 eşit olduğu zaman uyarı mesajını çıkartıp tüm oyunu durduruyoruz.

scratch oyun yapımı kodları
İlk eklediğimiz kayayı seçip yukarıdaki kodları kayanın içerisine ekliyoruz. Oyun başlangıcından Vurulan Kaya Sayısı 0 olsun. Kalan Can ise 5 oldun. 0.5 saniye sonra Kayamız kodlarda belirtilen x ve y koordinat aralığında rastgele bir yere gidip gözükecek.(oyun başlamadan önce kayaları gizli yapıyoruz) Kayamız sürekli olarak negatif y koordinatında yani aşağıya doğru sürekli olarak hareket edecek. Fakat, burada bazı kontrolleri yapmak durumundayız. Kayaya mermi değdi mi? Kaya Kenara değdi mi? veya Kaya ya Uzak gemisi değdi mi?
1. Olasılık: Kaya'ya mermi değdi mi? Eğer değdi ise kayamız yok olacak yani gizlenecek. 0.5 saniye bekliyecek ve  verdiğimiz x ve y koordinat aralığında rastgele bir yerde kayamız ortaya tıkacak. ve Haber 3'ü salacak. Bu haberimizin gelmesi ile Vurulan Kaya Sayısı 1 artacak.
2. Olasılık: Kayamız ekranın aşağı kenarına değdi mi? Eğer değdi ise kayamız yok olacak yani gizlenecek. 0.5 saniye bekliyecek ve  verdiğimiz x ve y koordinat aralığında rastgele bir yerde kayamız ortaya tıkacak.
3. Olasılık: Kaya'ya uzay gemisine değdi mi? Eğer değdi ise kayamız yok olacak yani gizlenecek. 0.5 saniye bekliyecek ve  verdiğimiz x ve y koordinat aralığında rastgele bir yerde kayamız ortaya tıkacak. ve Haber 2'yi salacak. Bu haberimizin gelmesi ile Kalan Canımız 1 azalacak.

Böylece Kayamız hareket edecek ve mermi veya uzay gemisinin hedefi olacak. Kayanın üzerine sağ tıklayıp kopyasını çıkart diyerek kayamızı ve içindeki kodları çoğaltmış oluruz. Tek yapmamız gereken kayanın ortaya çıkacağı x ve y koordinatlarını değiştirmek yoksa üst üste çok kayamız oyunda oluşur.

scratch basit oyunlar

Merminin içine yazağımız kodlar yukardaki gibidir. Mermimiz başlangıçta geminin üstündedir. Fakat geminin içine yazdığımız üste çık kodu ile uzay gemisi merminin üstüne çıkar ve mermi görünmez olur. Mermizi uzay gemisi ile hareket ettirmek için. Boşluk tuşuna basılana kadar merminin x konumu ve y konumu uzay gemisinin x ve y konumudur ve o noktalara git diyoruz. Böylece gemi nereye giderse mermide onunla beraber gitmiş olur.  Boşluk tuşuna basılınca merminin gemiden çıkması gerekiyor. Bu tuşa basılınca mermi sal haberi salınır. ve y yönünde hareket eder.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.1 Teknolojinin Etkileri Eşleştirme Testi

Benzer Konular  Bilişim Teknoloji Dersi İle İlgili Online Testler İçin TIKLAYINIZ (Tüm Online Testler İçin Linline tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

6.2.6 B FARKI FARK EDELİM

SÜRE: 15 DK. KAZANIMLAR 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. ANAHTAR KELİMELER Sabit, Değişken, Problem, Programlama MATERYALLER 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İlk örnek sınıfla birlikte yapılacağı için örneği yansıtmak üzere projeksiyon veya etkileşimli tahta gibi teknik donanımları hazırlayınız. UYGULAMA Çoğalttığınız 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Hatalı olarak hazırlanan akış şemalarından bir tanesini etkileşimli tahta üzerinden öğrencilerle paylaşınız. Sınıfla birlikte seçtiğiniz akış şemasının senaryosundan yararlanarak akış şemasında yer alan hatayı tespit ediniz. Hatanın giderilebilmesi için gerekli değişikliği yine sınıfla birlikte gerçekleştiriniz. Seçtiğiniz örnek algoritmaların düzeltilmesinin ardından öğrencilere diğer algoritmalardaki hataları tespit ederek tespit ettikleri hataları

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Proje Konuları

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ PROJE ÖDEV KONULARI Çocuklar için uygun web sayfalarını araştırıp tanıtma ve afiş hazırlama. Bilişim suçlarına örnek olabilecek gerçek olaylar araştırıp sunma. Alınacak tedbirleri açıklama ve afiş hazırlama. Sosyal Medya araçlarını araştırıp tanıtma, sağladığı faydaları açıklama afiş hazırlama. İnternette arama yaparken kullanılan teknikleri araştırma afiş hazırlama. Arama motorlarının geçmişini araştırıp gelişim aşamalarıyla tanıtma afiş hazırlama.(Dünden bugüne arama motorlarının tarihi) Bilgisayarların tarihi gelişimini araştırıp açıklama. Tarihteki en önemli icatları araştırma afiş hazırlama. Robotlar konusunda araştırma afiş hazırlama. İşletim sistemi nedir? Neden önemlidir? En az iki işletim sistemini karşılaştırarak avantaj ve dezavantajlarını gösteren bir afiş çalışması hazırlayınız. (Karşılaştırılacak işletim sistemleri Win7 ve Win8) İnternetin