Ana içeriğe atla

Scratch ile Uzay Savaşları Oyun Yapımı

Scratch Uzay Savaşları


Scratch programı ile beraber Uzay Savaçları oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız uzay savaşları oyununda uzay gemisi ile gelen kayalara ateş etmek ve bu kayaları vurmak. Kayalar her çarptığında ise bir canımız gidiyor. Bunun için Scratch'de öncelikle arka plana uzay resmi ekliyoruz.Kuklalardan 1 Uzay Gemisi, 3 Kaya, 1'de Mermi çizip çalışma ekliyoruz. Veriden, Vurulan Kaya Sayısı ve Kalan Can ile tüm kuklalarda kullanacağımız bir veriyi oyun başlamadan oluşturuyoruz.

Scratch ile Uzay Savaşları Oyun Yapımı
Eklediğimiz Uzay Gemisini seçip içine yukarıdaki kodları yazıyoruz. Öncelikle kullanıcının hangi tuşa basıp basmadığını "Eğer İse" kodunun içine hangi tuşu kullanıcı basıp oynayacaksa onların kontrolünü yapıyoruz. Eğer yukarı ok tuşuna basılı ise y pozitif yönünde 5 artırarak yukarı doğru geminin hareket etmesini sağlıyoruz. Eğer, aşağı ok tuşuna basılı ise y negatif yönünde 5 adım atıyor. Yani aşağıya doğru bir hareketi mevcut. Eğer, sol ok tuşuna basılı ise sola doğru x negatif yönünde hareket ediyor. Eğer, sağ ok tuşuna basılı ise x pozitif yönünde sağa doğru hareket ediyor. Burada sürekli tekrarla kodunu koymamızda ki amaç yön tuşlarına basılı olduğu müddetçe gemimiz hareket etsin. Yoksa, elimizi sürekli çekip tuşlara basmamız gerekecekti. Haber 3, merminin kayaya çarpma esnasında yollanan haber. Bu haber geldiğinde Vurulan Kaya Sayısı 1 artıyor. Haber 2 ise kayaların uzay gemisine çarpma haberi gelince Kalan Can'ı 1 azaltıyoruz. Eğer Kalan Can =0 eşit olduğu zaman uyarı mesajını çıkartıp tüm oyunu durduruyoruz.

scratch oyun yapımı kodları
İlk eklediğimiz kayayı seçip yukarıdaki kodları kayanın içerisine ekliyoruz. Oyun başlangıcından Vurulan Kaya Sayısı 0 olsun. Kalan Can ise 5 oldun. 0.5 saniye sonra Kayamız kodlarda belirtilen x ve y koordinat aralığında rastgele bir yere gidip gözükecek.(oyun başlamadan önce kayaları gizli yapıyoruz) Kayamız sürekli olarak negatif y koordinatında yani aşağıya doğru sürekli olarak hareket edecek. Fakat, burada bazı kontrolleri yapmak durumundayız. Kayaya mermi değdi mi? Kaya Kenara değdi mi? veya Kaya ya Uzak gemisi değdi mi?
1. Olasılık: Kaya'ya mermi değdi mi? Eğer değdi ise kayamız yok olacak yani gizlenecek. 0.5 saniye bekliyecek ve  verdiğimiz x ve y koordinat aralığında rastgele bir yerde kayamız ortaya tıkacak. ve Haber 3'ü salacak. Bu haberimizin gelmesi ile Vurulan Kaya Sayısı 1 artacak.
2. Olasılık: Kayamız ekranın aşağı kenarına değdi mi? Eğer değdi ise kayamız yok olacak yani gizlenecek. 0.5 saniye bekliyecek ve  verdiğimiz x ve y koordinat aralığında rastgele bir yerde kayamız ortaya tıkacak.
3. Olasılık: Kaya'ya uzay gemisine değdi mi? Eğer değdi ise kayamız yok olacak yani gizlenecek. 0.5 saniye bekliyecek ve  verdiğimiz x ve y koordinat aralığında rastgele bir yerde kayamız ortaya tıkacak. ve Haber 2'yi salacak. Bu haberimizin gelmesi ile Kalan Canımız 1 azalacak.

Böylece Kayamız hareket edecek ve mermi veya uzay gemisinin hedefi olacak. Kayanın üzerine sağ tıklayıp kopyasını çıkart diyerek kayamızı ve içindeki kodları çoğaltmış oluruz. Tek yapmamız gereken kayanın ortaya çıkacağı x ve y koordinatlarını değiştirmek yoksa üst üste çok kayamız oyunda oluşur.

scratch basit oyunlar

Merminin içine yazağımız kodlar yukardaki gibidir. Mermimiz başlangıçta geminin üstündedir. Fakat geminin içine yazdığımız üste çık kodu ile uzay gemisi merminin üstüne çıkar ve mermi görünmez olur. Mermizi uzay gemisi ile hareket ettirmek için. Boşluk tuşuna basılana kadar merminin x konumu ve y konumu uzay gemisinin x ve y konumudur ve o noktalara git diyoruz. Böylece gemi nereye giderse mermide onunla beraber gitmiş olur.  Boşluk tuşuna basılınca merminin gemiden çıkması gerekiyor. Bu tuşa basılınca mermi sal haberi salınır. ve y yönünde hareket eder.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ