Ana içeriğe atla

Scratch ile Bilgisayar Giriş ve Çıkış Donanım Birimleri Oyun Yapımı

 Bu uygulamamızda scratch programı ile bilgisayar giriş ve çıkış donanım birimleri oyunu yapacağız. Oyunda şu şekilde olacak; kullanıcıdan donanım parçalarını giriş ve çıkış aygıt alanlarına sürükleyip bırakmaları istenecek. Kullanıcı donanım parçasını doğru alana yerleştirirse 5 puan alacak, eğer yanlış alana yerleştirirse -5 puan kaybedecek. Şimdi oyunumuzu scratch programında kodlamaya geldi. 



Öncelikle kostümler menüsünden Giriş ve Çıkış donanım birimlerini üzerine yerleştireceğimiz kuklaların çizimini yapıyoruz. Ondan sonra önceden bilgisayarımıza indirdiğimiz donanım birimlerini ve doğru veya yanlış yaptığında ki emoji ifadeleri ile alkış sesini uygulamamızın içerisine ekliyoruz.



Bilgisayar Giriş ve Çıkış Donanım Birimleri Oyunu - Scratch Örnekleri

Gelelim Kod Kısmına;

Uygulamaya oynayan kişi donanımı doğru alana yerleştirirse 5 puan kazanacak yanlış yere yerleştirirse -5 puan kaybedecek. Bunun için puan durumunu tutacak bir değişkene ihtiyacımız var. Değişkenler menüsünden puan durumu adında bir değişken oluşturuyoruz.

Ekran donanım parçasının içerisindeki kod:

Bilgisayar Giriş ve Çıkış Donanım Birimleri Oyunu - Scratch Örnekleri
 

Yeşil bayrak tıklanınca uygulama yeniden başlayınca puan durumunu 0 yapıyoruz ve ekran donanım parçasını ekranda bir yere sabitliyoruz. Bunuda Hareket menüsünden x ve y koordinatına git komutuyla yapıyoruz. Bu donanım parçasını istediğimiz yere taşıyabilmemiz için iki tane olasılık var bunlardan birincisi fareye basılımı ikincisi taşıyacağımız yerin renklerini seçerek algılamasını sağlıyoruz. Bunun için kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunun içerisine "Eğer" kodunu alıyoruz içerisindeki boşluğa bizim iki şartımızın aynı anda sağlayacak olan "Operatörlerden" ve kodunu alıyoruz. İçerisine "Algılama" menüsünden fareye basılı mı? ve rengine değdimi kodlarını yerleştiriyoruz. Ekran donanım parçası çıkış birimi olduğu için öncelikle çıkış aygıtlarının toplandığı alanın rengi pembe o rengi seçiyoruz. Eğer bu iki şart sağlanıyorsa doğru haberi salınıyor. Her bir donanım için farklı isimde doğru haberi salınıyor. Sonrasında o alana ekran donanım parçasını bıraktıktan sonra belli bir yere gitmesi için hareket menüsünden belirli bir koordinat belirleyip parçanın oraya gitmesini sağlıyoruz. Böylece 5 puan kazanıyoruz. Kontrol menüsünden eklediğimiz bu diziyi durdur kodu ile ekran veya o donanımla ilgili tüm kodların çalışmasını durduruyoruz. Ekranın yanlış yere de taşıyabiliriz. Bunu yine Eğer ise ayrıca Ve komutu ile kontrol ediyoruz. Eğer fareya basılı ve sarı rengine değdi ise ekran resmi yine pembe alanda olan belirlediğimiz koordinata gidiyor. Bu donanımın Çıkış aygıtı olduğu uyarı yapılıyor ve -5 puan kaybediyoruz. 

Scratch Örnekleri

Eğer donanımı doğru alana koyduysa doğru haberi salındığında puan değişkenini 5 puan artırıp alkış sesini başlatıyoruz.


Eğer donanımı yanlış alana sürüklediysek yanlış haberi salındığında puan değişkenini -5 puan azaltıyoruz.

Scratch Oyun Kodları

Donanımı doğru alana sürükleyip bıraktığımızda alkış simgesi çıkma kodu

Scratch Oyun Yapımı
Donanımı yanlış alana sürükleyip bıraktığımızda üzgün surat ifade simgesi çıkma kodu

Diğer donanım parçalarının içerisindeki kodlar ve mantıkları aynı olduğu için teker teker yer vermedim onlara.





Bilgisayar Giriş ve Çıkış Donanım Birimleri Oyununun Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Programın Çalışır Halini Görmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

2023 - 2024 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Yıllık Planları

2023 - 2024 5 ve 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Yıllık Planları aşağıdaki linktedir 5.Sınıfların Yıllık Planı : (Yeni Müfredata Göre) 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Yazılım Dersi Yıllık Planlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ Not: Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Üst Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz 6.Sınıfların Yıllık Planı : (Yeni Müfredata Göre) 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri Yazılım Dersi Yıllık Planlarını İndirmek İçin  TIKLAYINIZ Not:  Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın   Sol Üst Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e  basarak dosyayı indirebilirsiniz Benzer Konular: 1.Dönem Bilişim Teknolojileri Zümresi İçin TIKLAYINIZ 2.Dönem Bilişim Teknolojileri Zümresi İçin  TIKLAYINIZ 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Ders Ders Notları İçin TIKLAYINIZ 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Ders Ders Notları İçin  TIKLAYINIZ Scratch Uygulamalar...