Ana içeriğe atla

6.1.13 B - Gördüm, Duydum, Konuştum, Yazdım

6.1.13 B - Gördüm, Duydum, Konuştum, Yazdım
SÜRE: 25 dak.

KAZANIMLAR
6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler.
6.3.3.4. Sesli ve görüntülü iletişim araçlarını listeler.
6.3.3.5. İletişim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır.
6.3.3.6. İhtiyaca göre doğru iletişim aracını seçerek etkili biçimde kullanır.

ANAHTAR KELİMELER
Forum

MATERYALLER
Fon Kartonu

HAZIRLIK
Derse girmeden etkinlikliği gözden geçiriniz. Dersten önce sınıf mevcudunun dörtte biri kadar fon
kartonu temin ediniz.

UYGULAMA
Öğrencilerinize “Sesli ve görüntülü iletişim ilk olarak hangi araçla sağlanmıştır?” sorusunu sorunuz.
Peki sizce sesli ve görüntülü iletişim araçları nelerdir? Hem göze hem de kulağa hitap eden, çoklu ortam teknolojilerini kullanan araçlardır.
• Televizyon
• Bilgisayar
• Tablet
• Telefon
• Sinema
“Şimdi forum mantığını anlamak için sizinle bir çalışma yapalım.” diyerek aşağıdaki çalışmaya geçiniz.
Bu çalışmada, öğrencilerin istasyon tekniğini kullanarak forum mantığını anlamaları hedeflenmiştir.
Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda etkinliği uygulayabilirsiniz.
Öğrencilerinizi sınıf mevcudunuza göre dörderli ya da altışarlı gruplara ayırınız. Her grubun başına da bir grup yöneticisi belirleyiniz. Her gruba birer tane farklı renklerde fon kartonu dağıtınız. Öğrencilerden bu fon kartonuna, belirli bir amaçla açılmış forum başlığı yazmalarını
isteyiniz.
Öğretmene Not:
İstasyon Tekniği Nedir? Bir ödev ya da proje için bütün sınıfın her istasyonda (belirlenen gruplarda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak işi tamamlamaya çalıştıkları tekniktir. Bu teknik, öğrencileri bir sonraki adıma götürmeyi ve yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir. İstasyon tekniği sayesinde öğrenciler, eş zamanlı olarak çeşitli öğrenme etkinliklerini gerçekleştirebilirler. Öğrenme istasyonları, sınıf tartışmalarını geliştiren ve öğrencilerin bağımsız iş yapma algısını geliştirerek özgüvenini arttıran bir tekniktir.

Öncelikle grupları isimlendiriniz.
Grup İsimleri;
1. Grup: Matematik Dersi Forum Grubu
2. Grup: Fen Bilimleri Dersi Forum Grubu
3. Grup: Bilişim Teknolojileri Forum Grubu
4. Grup: Yeni Teknolojiler Hakkında Bilgi Forum Grubu

Her grup konusu ile ilgili bir sorunu tartışmaya başlar. Sorun ile ilgili olarak alınan kararlar gruplarda
bulunan fon kartonlarına yazılır. İki dakikanın sonunda, grup yöneticileri sabit kalacak şekilde tüm grup üyeleri sonraki gruba gecer. Öğrenciler yeni gittikleri gruplarda, kartonda yazılanları inceleyerek yorum yazabilir, ihtiyaç duydukları durumlarda grup yöneticilerinden bilgi alabilirler. Öğrenciler, bu şekilde ilerleyerek dört grupta da çalışma yaptıktan sonra çalışma bitirilir.
Çalışma sonunda tüm gruplardan kartonda yazanları paylaşmaları istenir.

Sohbet Ediyoruz
Aşağıdaki soru ve açıklamalardan yararlanarak, sohbet hakkında öğrencileri bilgilendiriniz;

Çevrimiçi Sohbet Nedir?
İki veya daha fazla kişinin aynı zaman içerisinde internet üzerinden iletişim sağlayabilmesidir. Çevrimiçi sohbet bir yazılım aracılığı ile yapılabileceği gibi doğrudan internet sayfası üzerinden de yapılabilir.

Sohbet Yazılımları Nedir?
Günümüzde yazışmanın yanı sıra, sesli ve görüntülü iletişim de sağlayan sohbet yazılımları bulunuyor.

Sohbet Yazılımının Sağladığı Kolaylıklar Nelerdir?
Sohbet yazılımları sesli ve görüntülü konuşmamızı sağlar. Gönderilen ileti, fotoğraf, video veya dosya karşıdaki kişiye o anda ulaşır. Sohbet listemize istediğimiz kişileri ekleyebilir ve böylece istediğimiz kişilerle iletişim kurabiliriz.

Benzer Konular:

6.1.13 İletişim Benim İşim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Proje Konuları

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ PROJE ÖDEV KONULARI Çocuklar için uygun web sayfalarını araştırıp tanıtma ve afiş hazırlama. Bilişim suçlarına örnek olabilecek gerçek olaylar araştırıp sunma. Alınacak tedbirleri açıklama ve afiş hazırlama. Sosyal Medya araçlarını araştırıp tanıtma, sağladığı faydaları açıklama afiş hazırlama. İnternette arama yaparken kullanılan teknikleri araştırma afiş hazırlama. Arama motorlarının geçmişini araştırıp gelişim aşamalarıyla tanıtma afiş hazırlama.(Dünden bugüne arama motorlarının tarihi) Bilgisayarların tarihi gelişimini araştırıp açıklama. Tarihteki en önemli icatları araştırma afiş hazırlama. Robotlar konusunda araştırma afiş hazırlama. İşletim sistemi nedir? Neden önemlidir? En az iki işletim sistemini karşılaştırarak avantaj ve dezavantajlarını gösteren bir afiş çalışması hazırlayınız. (Karşılaştırılacak işletim sistemleri Win7 ve Win8) İnternetin ...

Sınav Analizi

Okul idaresi tarafından istenen Sınav Analizini indirmek için TIKLAYINIZ Sınav Analizi 25 soruluk sınav içindir. Eğer 20 soruluk sınavınız varsa soruların cevaplarına 4 değilde 5 puan verip, sondaki 5 soruluk kısmı silip kullanabilirsiniz. Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Ders İçi Performans Ölçeği İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.