Ana içeriğe atla

6.1.13 B - Gördüm, Duydum, Konuştum, Yazdım

6.1.13 B - Gördüm, Duydum, Konuştum, Yazdım
SÜRE: 25 dak.

KAZANIMLAR
6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler.
6.3.3.4. Sesli ve görüntülü iletişim araçlarını listeler.
6.3.3.5. İletişim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır.
6.3.3.6. İhtiyaca göre doğru iletişim aracını seçerek etkili biçimde kullanır.

ANAHTAR KELİMELER
Forum

MATERYALLER
Fon Kartonu

HAZIRLIK
Derse girmeden etkinlikliği gözden geçiriniz. Dersten önce sınıf mevcudunun dörtte biri kadar fon
kartonu temin ediniz.

UYGULAMA
Öğrencilerinize “Sesli ve görüntülü iletişim ilk olarak hangi araçla sağlanmıştır?” sorusunu sorunuz.
Peki sizce sesli ve görüntülü iletişim araçları nelerdir? Hem göze hem de kulağa hitap eden, çoklu ortam teknolojilerini kullanan araçlardır.
• Televizyon
• Bilgisayar
• Tablet
• Telefon
• Sinema
“Şimdi forum mantığını anlamak için sizinle bir çalışma yapalım.” diyerek aşağıdaki çalışmaya geçiniz.
Bu çalışmada, öğrencilerin istasyon tekniğini kullanarak forum mantığını anlamaları hedeflenmiştir.
Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda etkinliği uygulayabilirsiniz.
Öğrencilerinizi sınıf mevcudunuza göre dörderli ya da altışarlı gruplara ayırınız. Her grubun başına da bir grup yöneticisi belirleyiniz. Her gruba birer tane farklı renklerde fon kartonu dağıtınız. Öğrencilerden bu fon kartonuna, belirli bir amaçla açılmış forum başlığı yazmalarını
isteyiniz.
Öğretmene Not:
İstasyon Tekniği Nedir? Bir ödev ya da proje için bütün sınıfın her istasyonda (belirlenen gruplarda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak işi tamamlamaya çalıştıkları tekniktir. Bu teknik, öğrencileri bir sonraki adıma götürmeyi ve yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir. İstasyon tekniği sayesinde öğrenciler, eş zamanlı olarak çeşitli öğrenme etkinliklerini gerçekleştirebilirler. Öğrenme istasyonları, sınıf tartışmalarını geliştiren ve öğrencilerin bağımsız iş yapma algısını geliştirerek özgüvenini arttıran bir tekniktir.

Öncelikle grupları isimlendiriniz.
Grup İsimleri;
1. Grup: Matematik Dersi Forum Grubu
2. Grup: Fen Bilimleri Dersi Forum Grubu
3. Grup: Bilişim Teknolojileri Forum Grubu
4. Grup: Yeni Teknolojiler Hakkında Bilgi Forum Grubu

Her grup konusu ile ilgili bir sorunu tartışmaya başlar. Sorun ile ilgili olarak alınan kararlar gruplarda
bulunan fon kartonlarına yazılır. İki dakikanın sonunda, grup yöneticileri sabit kalacak şekilde tüm grup üyeleri sonraki gruba gecer. Öğrenciler yeni gittikleri gruplarda, kartonda yazılanları inceleyerek yorum yazabilir, ihtiyaç duydukları durumlarda grup yöneticilerinden bilgi alabilirler. Öğrenciler, bu şekilde ilerleyerek dört grupta da çalışma yaptıktan sonra çalışma bitirilir.
Çalışma sonunda tüm gruplardan kartonda yazanları paylaşmaları istenir.

Sohbet Ediyoruz
Aşağıdaki soru ve açıklamalardan yararlanarak, sohbet hakkında öğrencileri bilgilendiriniz;

Çevrimiçi Sohbet Nedir?
İki veya daha fazla kişinin aynı zaman içerisinde internet üzerinden iletişim sağlayabilmesidir. Çevrimiçi sohbet bir yazılım aracılığı ile yapılabileceği gibi doğrudan internet sayfası üzerinden de yapılabilir.

Sohbet Yazılımları Nedir?
Günümüzde yazışmanın yanı sıra, sesli ve görüntülü iletişim de sağlayan sohbet yazılımları bulunuyor.

Sohbet Yazılımının Sağladığı Kolaylıklar Nelerdir?
Sohbet yazılımları sesli ve görüntülü konuşmamızı sağlar. Gönderilen ileti, fotoğraf, video veya dosya karşıdaki kişiye o anda ulaşır. Sohbet listemize istediğimiz kişileri ekleyebilir ve böylece istediğimiz kişilerle iletişim kurabiliriz.

Benzer Konular:

6.1.13 İletişim Benim İşim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...