SÜRE: 20 dak.
KAZANIMLAR
6.3.2.2. Bilgiye ulaşırken zararlı ve gereksiz içerikleri ayırt eder.
Ulaşılan bilgilerin doğruluğu konusunda şüpheci yaklaşımlarla farklı kaynaklardan
sorgulama yapmaları sağlanır.
ANAHTAR KELİMELER
Arama Motorları
MATERYALLER
6.1.12.B1 - Veri Kaynakları Değerlendirme Afişi
6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları Tablosu
HAZIRLIK
Öğrencilerin grup çalışması yapması için her gruba bir 6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosu çıktısı verilmelidir.
UYGULAMA
Etkinliğe arama sonuçlarında karşımıza çıkan bilgilerin her zaman doğru ve güvenilir olmadığını
hatırlatarak başlayınız.
“Her sonuç aradığımız sonucu içermez, her sonuçta yazan bilgiler doğru değildir. Bu sebeple arama sonuçlarımızı değerlendirirken şu ölçütlere bakmalıyız.” diyerek afişi sununuz.
Daha sonra öğrencileri üç veya dört kişilik gruplara ayırınız. Bu maddeler incelendikten sonra öğrencilere Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosunu veriniz. Grup çalışması ya da bireysel çalışma sizin tercihinize kalmakla birlikte her grup ya da öğrenci sayısı kadar çıktı alınız. Böyle bir imkânınız yoksa görseli yansıtıp grupların kendi sıralama seçimini yapmasını isteyiniz.
Kaynakları sıralamaya almak zorunda olmadıklarını belirtiniz. Kaynağın neden sıralamaya girdiğine,
neden önce ya da sonra yer alması gerektiğine dair not almalarını isteyiniz.
Sonuçları sınıfta tartışınız.
ÖĞRETMENE NOT:
Bu kısımdaki arama konusunu değiştirip kendi sonuçlarınızdan da sonuç tablosu oluşturabilirsiniz.
6.1.12.B1 - Veri Kaynakları Değerlendirme Afişini indirmek için TIKLAYINIZ
6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosunu indirmek için TIKLAYINIZ
Şüpheciyim Ben Etkinliğinin Cevap Anahtarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder