Ana içeriğe atla

6.1.12 B - Ben Şüpheciyim

6.1.12 B - Ben Şüpheciyim

SÜRE: 20 dak.

KAZANIMLAR
6.3.2.2. Bilgiye ulaşırken zararlı ve gereksiz içerikleri ayırt eder.
Ulaşılan bilgilerin doğruluğu konusunda şüpheci yaklaşımlarla farklı kaynaklardan
sorgulama yapmaları sağlanır.

ANAHTAR KELİMELER
Arama Motorları

MATERYALLER
6.1.12.B1 - Veri Kaynakları Değerlendirme Afişi
6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları Tablosu

HAZIRLIK
Öğrencilerin grup çalışması yapması için her gruba bir 6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosu çıktısı verilmelidir.

UYGULAMA
Etkinliğe arama sonuçlarında karşımıza çıkan bilgilerin her zaman doğru ve güvenilir olmadığını
hatırlatarak başlayınız.
“Her sonuç aradığımız sonucu içermez, her sonuçta yazan bilgiler doğru değildir. Bu sebeple arama sonuçlarımızı değerlendirirken şu ölçütlere bakmalıyız.” diyerek afişi sununuz.
Daha sonra öğrencileri üç veya dört kişilik gruplara ayırınız. Bu maddeler incelendikten sonra öğrencilere Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosunu veriniz. Grup çalışması ya da bireysel çalışma sizin tercihinize kalmakla birlikte her grup ya da öğrenci sayısı kadar çıktı alınız. Böyle bir imkânınız yoksa görseli yansıtıp grupların kendi sıralama seçimini yapmasını isteyiniz.
Kaynakları sıralamaya almak zorunda olmadıklarını belirtiniz. Kaynağın neden sıralamaya girdiğine,
neden önce ya da sonra yer alması gerektiğine dair not almalarını isteyiniz.
Sonuçları sınıfta tartışınız.

ÖĞRETMENE NOT:
Bu kısımdaki arama konusunu değiştirip kendi sonuçlarınızdan da sonuç tablosu oluşturabilirsiniz.

6.1.12.B1 - Veri Kaynakları Değerlendirme Afişini indirmek için TIKLAYINIZ

6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosunu indirmek için TIKLAYINIZ

Şüpheciyim Ben Etkinliğinin Cevap Anahtarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.12 Ara-Tara Sor-Sorgula Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ