Ana içeriğe atla

Scratch ile Çizgi İzleyen Araba Yapımı

Scratch programı ile çizgi izleyen araba örneğini yapacağız. Uygulamamız şu şekilde olacak. Yapacağımız araba pistinde, oluiturduğumuz araba çizginin dışına çıkmadan çizgiyi takip edecek.

Çizgi İzleyen Araba - Scratch Örnekleri


scrtach ile Çizgi İzleyen Araba  yapımı
Scratch programı ile yapacağımız çizgi izleyen araba örnek uygulaması için öncelikle bir tane araba pisti yapacağız. Bunun için Sol altta olan sahne seçiliyor. Sonrasında ekranın ortasında olan Diziler ile Sesler sekmesinin ortasındaki dekorlar kısmına tıklıyoruz. Burada daire simgesini seçip pistin rengini belirtikten sonra içi boş dolgusuz bir daire çiziyoruz. Dairenin kenarı kalın çizelim.

Çizgi İzleyen Araba - Scratch Örnekleri
Sonrasında kukla kısmında olan kalem simgesine tıklıyoruz(Kukla çiz). Burada dikdörtgen bir araba çiziyoruz. ufak iki tane kare çiziyoruz. Bunlar arabanın tekerlekleri olacak. İki tane çok daha ufak dikdörtgen çiziyoruz. Bunların ikisini farklı renkler ile yapıyoruz. Çünkü, çizginin dışına çıkıp çıkmadığını daha kolay ve sağlıklı kontrol edebilmemiz için. Arabayı, pistin siyah çizginin üzerine koyuyoruz. Buradaki en önemli nokta, arabayı küçültüyoruz. Arabanın önündeki iki tane renkli far sadece siyah çizginin üstünde olsun. Eğer, farlardan biri siyah çizginin dışına taşıp zemin rengini görürse yazdığımız kodlar istediğimiz gibi çalışmayabilir.

Scratch ile oyun yapımı
Gelelim arabanın içine yazacağımız kodlara. Yeşil bayrak tıklanınca arabanın durmasını istediğimiz yerin koordinatlarını yazıyoruz. Programın çalışmasını nerede bırakırsak bırakalım. Araba hep o koordinatta olacak. 90 dere yönüne dön ise araba her programa başladığında belirttiğimiz koordinatta saat yönünün tersinde başlayacak. Sonra arabamızı hareket ettirmeye ve çizginin dışına çıkıp çıkmadığını kontrol etmeye geldi. Arabamız yön tuşlarıyla değil kendi kendine sürekli hareket edecek. Bunun için Kontrol menüsünden Sürekli tekrarla kodunu ekliyoruz. Arabamız her hareketinde 3 adım gidecek. Şimdi, arabamız hareket ederken çizgiyi takip edip etmediğini eğer kodu ile kontrol ediyoruz. Burada iki ihtimal var araba sağ tarafa doğru kayarsa öncelikle sağ far beyaz zemine değecek ve o esnada sol far hala siyah çizginin üzerinde olması lazım. Diğer ihtimal ise araba sola doğru kayabilir öncelikle sol far çizgiden çıkacak ve sağ far siyah çizginin üzerinde olması lazım. Eğer kodunun içine iki ihtimal aynı anda gerçekleşeceği için İşlemler menüsünden Ve kodunu ekliyoruz içine ise algılama menüsünden Seçeceğimiz renkler bir birine değdi mi? kodunu ekliyoruz. Mavi renk beyaz renge değdimi(sağ far beyaz zemine değdi mi?) sol far rengi siyah çizgi üzerinde mi? böyleyken arabanın yönünü 15 derece sağa çeviriyoruz.(bu dereceyi kendinize göre ayarlayabilirsiniz)eğer böyleyken arabanın yönünü hemen çevirmezsek araba izlediği çizgiden çıkar. Aynı işlemi arabanın sola kayması içinde yapıyoruz.




Çizgi İzleyen Arabanın Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Çizgi İzleyen Arabanın Çalışır Halini Görmek İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ