Ana içeriğe atla

Scratch ile Sayı Tahmin Oyunu Yapımı

Scratch programı ile beraber sayı tahmin oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız Sayı tahmin oyunu için: 1-10 arasında rastgele üretilen sayıyı tahmin etmek için 3 hakkın olacak.


Sayı Tahmin Oyunu Yapımı - Scratch Örnekleri

Scratch Sayı Tahmin Etme Oyunu
 Öncelikle Veri kısmından tahmin edilecek sayı diye bir değişken oluşturuyoruz. Bu değişken'e 1-10 arasında rastgele bir sayı üretmesi için  İşlemler kısmından 1-10 arasında sayı tut kodunu  tahmin edilecek sayı değişkeninin içerisine yerleştiriyoruz. Böylece üretilecek rastgele sayı bu değişkene atanacak ve sayı bu değişkende tutulmuş olacak. Ondan sonra kullanıcıdan sayı tahmini almak için Algılama'a kısmından Sor ve Bekle kodunu kullanıyoruz. Kişinin kaç hakkı kaldığını görmesi için Veri kısmından Kalan Hakkın diye bir değişken üretiyoruz. Bu değişkeni kullanıcı ilk tahminini girdikten hemen sonra bir azaltıyoruz. Kişinin girdiği tahmin yanıt değişkenine atanıyor. Şimdi, bunu bilgisayarın rastgele ürettiği sayı ile kontrol ettirmemiz lazım. Bunu, Kontrol bölümünden Eğer kodu ile yapıyoruz.İşlemlerden, değilse kodunun içerisine tahmin edilecek sayı ve yanıtı karşılaştırmak için yerleştiriyoruz.  Eğer, tahmin edilecek sayı bizi girdiğimiz yanıta eşit değilse kullanıcıya Algılama bölümünden sor ve bekle kodunu kullanarak üzgünüz mesajı verip yeniden bir yanıt girmesini isteyelim. Bu esnada Kalan Hakkı 1 azaltmayı unutmayalım. Eğer, bilgisayarın ürettiği sayı bizim yanıtımıza eşitse; Bunun için yine Kontrol bölümünden Eğer, İşlemler bölümünden eşittir kodunı alıp eğer ise kodunun içine yerleştirelim ve eşittirin her iki yanına Tutulan sayı ve bizim yanıtımız olsun. Eşitlik var ise biz sayıyı doğru tahmin etmiş oluyoruz. Görünümden tebrikler mesajı ekleyip, son olarak bilgisayar tuttuğu sayıyı kullanıcıya yinede gösteriyoruz.Sonra, bütün kodları durduran Hepsi Durdur kodunu kontrol bölümünden ekliyoruz. Eğer, bu kodu eklemezsek kullanıcı ilk hakkını tutulan sayıyı tahmin etti diyelim program yine çalışmaya başlar ve 2 defa daha kullanıcıdan sayı tahmini alır. Çünkü, kodlar 2 defa tekrarlanmak üzere kuruldu. Eğer, kullanıcı 3 hakkında da bilemedi O zaman üzgünüz mesajı verip, bilgisayarın tuttuğu sayıyı Görünümden eklediğimiz 2 saniye düşün kodunun içerisine Veri kısmında oluşturduğumuz tahmin edilecek sayı değişkenini ekliyoruz.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen