Ana içeriğe atla

Scratch ile Balon Patlatma Oyun Yapımı

Scratch ile Balon patlatma oyun örneğini yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balon patlatma oyun yapımı için 3 tane balon ve bir hedef resmi ekliyorum.(Balon sayısını çoğaltabilirsiniz) Oyuna başlamadan "Veri" kısmından patlatılan balon sayısını ve süreyi tutması için bir değişken ekliyorum. Şimdi balon1'in içine yazılacak kodlara geliyorum.


scratch balon patlatma oyunu

Yeşil bayrağa tıklanınca patlatılan balon sayısı 0 olsun. Böylece bir önceki oyundan kalan sayılar sıfırlanmış olur. İlkbaşta balonlar gizlensin. Sonrasında ise sürekli tekrarlıyarak 1-5 saniye arasında rastgele bir zamanda belirlediğimiz koordinatlar arasında rastgele bir yerde görünsün 2 saniye beklesin sonrasında gizlensin. X: -218/144 arasındaki koordinatlar ekranın en solu ile en sağının koordinatları Y:134/-235 ise ekranın en üstü ile en altının koordinatları. Bu aralıklarda rastgele gözükecek

Scratch Balon Patlatma Oyun Yapımı
.
Eğer balonumuz hedef tarafından nişan alınıp vurulursa; Balon vurul haberi salınır. Bu haber balon'umuza ulaştığı vakit, balon gizlenecek. Yukarıdaki kodların aynısını kopyalayıp yapıştırıyoruz.

Sonrasında Balon1'i kopyasını çoğalt diyip 2 tane daha kopyasını oluşturuyoruz.(Sizler daha fazla balonda çoğaltabilirsiniz.) Balonları çoğlattıktan sonra sadece ortaya çıkacak rastgele zaman aralığını değiştiriyorum. Ne kadar bilgisayar rastgele bir saniyede çıkarsada sürekli olarak aynı zamanda çıkmasını önleyebiliriz. Birde koordinat aralıklarını değiştiriyoruz. Böylece üst üste balonların gözükmesini önleyebiliriz.Fakat, koordinat aralıklarını değiştirsek bile bazen balonlar üst üste gözükebilir.

Şimdi Hedef'in kod kısmına gelelim.

Balon Patlatma Oyun Yapımı
Öncelikle yeşil bayrağa yıklanınca süre 40 saniye olsun. Üste çık komutu ile hedefin balonların üstünde gözükmesini sağlayabiliriz. Hedefimiz sürekli olarak fare oku'nu takip etsin. Böylece faremizi nereye götürürsek hedef resmide o noktaya gidecektir. Şimdi hedef aldığımız balonları patlatmaya vurmaya geldi. Eğer hedefimiz; Balon1'e değdi ve fareye basılı ise Balon1 haberini sal. Bu haber gelince ne yapılacağı yukarıdaki Balon1 kodunun içinde yer almaktadır. Ve bu kontrolü eklediğimiz tüm balonlar için yapıyoruz.


Hedefimiz, balonu nişan alıp aynı anda fareyede basarsak balonu vurdun haberini salınır. Bu haber gelince ise patlatılan balon sayısını 1 artırırız.

scratch oyun yapımı,

Yeşil bayrağa tıklanında sürekli olarak 1 saniye bekleyip süreyi 1 azaltırız. Süremiz 0'a eşit olup olmadığını kontrol etmemiz gerekmektedir. Eğer etmezsek süremiz eksilere kadar düşer. Eğer süremiz 0'a eşitse süreniz bitti uyarınız ekrana gelir. Ve tüm nesneleri durdurur.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Proje Konuları

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ PROJE ÖDEV KONULARI Çocuklar için uygun web sayfalarını araştırıp tanıtma ve afiş hazırlama. Bilişim suçlarına örnek olabilecek gerçek olaylar araştırıp sunma. Alınacak tedbirleri açıklama ve afiş hazırlama. Sosyal Medya araçlarını araştırıp tanıtma, sağladığı faydaları açıklama afiş hazırlama. İnternette arama yaparken kullanılan teknikleri araştırma afiş hazırlama. Arama motorlarının geçmişini araştırıp gelişim aşamalarıyla tanıtma afiş hazırlama.(Dünden bugüne arama motorlarının tarihi) Bilgisayarların tarihi gelişimini araştırıp açıklama. Tarihteki en önemli icatları araştırma afiş hazırlama. Robotlar konusunda araştırma afiş hazırlama. İşletim sistemi nedir? Neden önemlidir? En az iki işletim sistemini karşılaştırarak avantaj ve dezavantajlarını gösteren bir afiş çalışması hazırlayınız. (Karşılaştırılacak işletim sistemleri Win7 ve Win8) İnternetin ...

Sınav Analizi

Okul idaresi tarafından istenen Sınav Analizini indirmek için TIKLAYINIZ Sınav Analizi 25 soruluk sınav içindir. Eğer 20 soruluk sınavınız varsa soruların cevaplarına 4 değilde 5 puan verip, sondaki 5 soruluk kısmı silip kullanabilirsiniz. Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Ders İçi Performans Ölçeği İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ

6.1.9 E - Bilge Kunduz Çalışması

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder. 6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır. ANAHTAR KELİMELER Şifreleme, Veri Güvenliği MATERYALLER 6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK “Bilge Kunduz Çalışması” etkinliğinden, bilgiyi şifreleme konusunda öğrencilere örnek olacak bir çalışma kâğıdı hazırlanmıştır. Öğrencilerinizin seviyesine göre örnek sayısını arttırabilir, soruları çeşitlendirebilirsiniz. Uygulama öncesi çalışma kâğıdına göz atıp çözümlere bakınız. UYGULAMA 6.1.9.E1 - Bilge Kunduz çalışma kâğıdını tahtaya yansıtarak öğrencilerle birlikte soruları yanıtlayınız. 1) Bilge Kunduz Hızlı Bilge Kodu Sorusu Çalışma kâğıdını dağıtıp soruyu öğrencilere sorunuz. Öğrencilerin anlamadığı yerleri açıklayarak öğrencilerin yanıtı bulmalarını bekleyiniz. 2) Büyükada Sorusu Bu soruda, şifreleme mantığını çözmenin kolaylığını ve zorluğunu tartışınız. 3) Öğle Yemeği Sorus...