Ana içeriğe atla

Scratch ile Geri Sayımlı Labirent Oyun Yapımı

Scratch ile beraber Geri sayımlı labirent oyun yapımı yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız geri sayımlı labirent oyun örneği için Bilgisayarımıza indirdiğimiz labirent arka plan resmini sahne bölümünden scratch programına yüklüyoruz. Sonra labirent kısmında hareket ettireceğimiz nesneyi kuklalar kısmından seçip sahnemize ekliyoruz. 

scratch labirent arka plan


Hareket ettireceğimiz nesneyi başlangıç noktası olan kırmızı noktaya getiriyoruz. Öncelikle “Veri” menüsünden labirentte geçen süreyi hesaplamak için “Süre” isminde bir değişken oluşturuyoruz. 

Scratch ile Geri Sayımlı Labirent Oyun Yapımı


Yeşil bayrağa tıklayınca süre değişkeni 40 olsun. Amacımız, 40 saniyede topu bitiş noktasına ulaştırmak. Hareket edecek top nesnemiz ise kırmızı başlangıç noktasına gitmesi için x ve y koordinatlarını veriyoruz. Bizim nesnemiz sadece bir defa hareket etmeyecek. Her ok tuşuna bastığımızda hareket etmesi için Öncelikle “Kontrol” menüsünden “Sürekli Tekrarla” kodunu ekliyoruz. Şimdi ise hangi yön tuşuna basıldığını kontrol etmeye geldi. Bunun için “Kontrol” menüsünden “Eğer” kodunu ekliyoruz. Eğer isenin içini ise “Algılama” menüsünden Hangi tuşuna basılıp basılmadığını kontrol edebiliriz. Ben “Yukarı Ok” tuşuna basılıp basılmadığından başlıyoruz kontrol etmeye. Eğer yukarı ok tuşuna basıldı ise nesnemiz Y koordinatında pozitif yönde gidecek. Bu koordinatta Y’yi 3 artırarak 3 adım gitmesini sağlayabiliriz. Aşağı ok tuşuna basılıp basılmadığını aynı şekilde kontrol ederiz. Bu ise Y koordinatında negatif yönde gider. O zaman Y’yi -3 artırarak nesnenin aşağıya doğru gitmesini sağlayabiliriz. Sağ ok tuşuna bastığımızda X koordinatında pozitif yönde, Sol ok tuşuna bastığımızda ise X koordinatında negatif yönde gider. Oyun nesnenin siyah çizgilere değdiğinde bitmesini istiyorsak “Kontrol” menüsünden eğer kodunu kullanıp iç kısmına ise “Algılama” menüsünden “Rengine değdi mi? “ kodunu kullanıp rengi siyah yapıyoruz. Eğer siyah çizgilere çarptığında ise “Görünüm” menüsünden “Hello de” kodunu kullanıp içini üzgünüz kaybettiniz olarak değiştiriyoruz. Sonraki kod ise nesnenin başlangıç noktasını vererek nesnenin otomatik olarak oraya gitmesini sağlıyoruz. “Kontrol” menüsünden hepsini durdur kodu ile hep artan süreyi durduruyoruz. Hemde nesnenin hareket etmesinin önüne geçiyoruz. Nesne eğer bitiş noktasına gelip gelmediğini yine “Kontrol” menüsünden eğer kodunu alıp içine “Algılama” menüsünden yeşil rengine değdi ise “Kazandınız” yazısını çıkartıyoruz. Ve süreyi durdurmak için “Hepsini durdur” kodu ekliyoruz. Süremizin bitip bitmediğini "Eğer" kodu ile kontrol ediyoruz. Veri menüsündeki süre değişkenini alıyoruz. İşlem bölümündeki iki ifade eşittir kodunun içine süre değişkenini koyuyoruz. Diğer kısma ise 0 yazıyoruz. Böylece süre değişkeni 0 eşitse ise "Üzgünüz" kaybettiniz  uyarısı çıkıyor. 

scratch oyunlar
Süreyi geri sayım şeklinde yapmak için sürekli tekrarla kodunun içine 1 saniye bekliyerek süre değişkenini 1 eksiltiyoruz. Böylece süre değişkeni 1 azalıyor.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Labirent Arka Planını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Sene Sonu Ders Kesim Raporu

Sene sonlarında idareye teslim edilen sene sonu ders kesim raporunu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllUzBEZFhvWFZBZTA/view?usp=sharing Benzer Konular: Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...