Ana içeriğe atla

İki DC Motor Çalıştırma - Mblock ile Arduino

İki Dc motor çalıştırarak tekerlek döndürme yapacağız:

Malzeme Listesi:

1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3-2 adet dc motor
4-Jumper Kablolar
5-1 adet L298N motor sürücü modülü
6-1 adet 9v pil
7-2 adet dc motorun ucuna bağlayacağımız teker

Malzemelerine ihtiyacımız var.

Bağlantı Şeması:
İki DC Motor Çalıştırma - Mblock ile Arduino

Önceki dersimizde tek dc motor çalıştırmayı öğrenmiştik.
Öncelikle L298N motor sürücüsündeki 12V ucunu, 9v pilimizdeki (+) ucuna bağlıyoruz. Arduino Uno'daki GND Ucu ile L298N motorundaki GND ucunu bir kablo ile birleştirip pilimizdeki (-)ucuna bağlıyoruz. Motor sürücümüzdeki 5v ise arduino kartımızdaki 5V kısmına bağlıyoruz. Eğer, motorumuz sabit hızla gitmesin diyorsak Enable uçlarında bulunan kelepçeleri kaldırıyoruz. Ortaya iki tane pin çıkacak. Öndeki pini jumper kablo ile arduino kartımızdaki PWM pinlerinden birine bağlıyoruz ben 11 PWM(ENA ucu) ve 6 PWM(ENB ucu) pinine bağladım.(Eğer sabit hızda çalışacaksa motor bu Enable(ENA,ENB uçlarını kullanmanıza gerek yok) Sonra N1, N2,N3 ve N4 uçlarından kablo ile arduino kartımıza bağlantı kuruyoruz. Motorumuzun uçlarını  Out1, Out2, Out3 ve Out4 uçlarına bağlayalım. Bağlantı sıralaması önemli değil.

Kod Kısmı:
Mblock ile  İki DC Motor Çalıştırma devre şeması, kodları ve çalışma videosu



Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına Enable(ENA) ucuna bağladığımız kablonun ucu 11 PWM'de buraya çalışması için 150 ve yukarısı bir değer verelim. Motorun ucuna bağladığımız uçların ikisine aynı anda enerji veremeyiz yoksa hareketsiz kalır. O yüzden uçların birine enerji verirken diğerine vermeyeceğiz. 5 saniye boyunca motorumuzun biri dönecek 10 ve 9 nolu pine bağladığımız motor. Sonra, diğer 5 ve 3. nolu pine bağladığımız motor çalışacak. Diğer motorun hızını sıfır yaptık ve pinlere enerji vermedik. 5 saniye sonra her iki motorun hızını 150 ayarlayıp pinlere enerji verdik. Düzenle menüsünden Arduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.
Not: tekerlerin dönüş yönü dikkate alınmadı. Aynı yönde dönmesini istiyorsanız pinlerin enerjilerini düşürüp yükseltip deneyerek tekerlerin aynı yönde dönmesini sağlayabilirsiniz.


Programın kodlarını indirmek için TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez