SÜRE: 25 dk.
KAZANIMLAR
5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
5.5.1.17. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tespit eder.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Belirsizlikle Baş Etme Becerisi, Algoritma Oluşturma, Ayrıştırma, Genelleme
ANAHTAR KELİMELER
Problem Çözme Süreci, Problem Çözme Adımları
MATERYALLER
5.2.1.D1 - Hanoi Kuleleri Kuralları Yansıtma
5.2.1.D2 - Hanoi Kuleleri Çalışma Kâğıdı
5.2.1.D3 - Hanoi Kuleleri Çözümleri
HAZIRLIK
Bu etkinlikte, bir çok oyuncakçıda bulunabilen ahşap bloklar kullanılabileceğiniz gibi çalışma kâğıdında bulunan görselleri kullanarak ya da bilgisayar bağlantısı olan sınıflarda, İnternet’te
bulunan oyunlardan biri ile de uygulama yapabilirsiniz.
UYGULAMA
1. Öğrencileri gruplara ayırın. Ahşap oyuncak bloklarını ya da Hanoi Kuleleri Çalışma Kâğıdını çocuklara dağıtın ve oyunun kurallarını tahtaya yansıtın.
2. Önce 2 halka ile ve sonra 3 halka ile oyunu oynatın öğrencilerden oyunu oynarken yaptıkları hamle sayısını not etmelerini söyleyin.
3. Zamanınız kalırsa ve grubun seviyesi uygunsa 4 halka ile de deneme yapabilirsiniz, ancak 4 halka pek çok 5. sınıf öğrencisi için zorlayıcı olacaktır.
OYUNUN KURALLARI
Hanoi Kuleleri bir Fransız matematikçi Eduard Loucas tarafından geliştirilmiş bir zeka oyunudur ve
çeşitli zorluk dereceleri vardır.
•• Amacımız 1. sütunda gördüğümüz halkaları aynı şekilde 3. sütuna taşımak.
•• Her bir hamlede sadece 1 halkayı taşıyabiliyoruz.
•• Herhangi bir halkanın üzerine kendisinden daha büyük bir halka koyamıyoruz.
•• Hedefimiz mümkün olan en az hamle ile taşıma işlemini tamamlamak.
Konu İle İlgili Dökümanları Aşağıdaki Linklerden İndirebilirsiniz
Hanoi Kuleleri Kuralları
Hanoi Kuleleri Oyun Kağıdı
Hanoi Kuleleri Oyununun Çözümü
Benzer Konular:
5.2.1 Bulmaca Buldurmaca Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder