SÜRE: 30 dk.
KAZANIMLAR
5.5.1.3. Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar.
5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Soyutlama, Algoritmik Düşünme
ANAHTAR KELİMELER
Problem Çözme Süreci, Problem Çözme Adımları, Günlük Yaşam Problemi
MATERYALLER
5.2.1.C1 - Kurt Kuzu Ot Görseli
5.2.1.C2 - Kurt Kuzu Ot Kartları
5.2.1.C3 - Problem Çözme Grup Çalışması Kâğıdı
5.2.1.C4 - Kurt Kuzu Ot Animasyonu
HAZIRLIK:
•• Kurt Kuzu Ot hikâyesi, Problem Çözme Basamakları çalışma kâğıdı ve Kurt Kuzu Ot kartlarının
(renkli veya siyah beyaz) çıktısını alın.
•• Kurt Kuzu Ot kartlarını keserek çocuklara hazırlayın.
•• Kurt Kuzu Ot animasyonunu etkileşimli tahta / projeksiyon aracılığıyla göstermek üzere hazırlayın.
UYGULAMA:
1. Sınıfı 4 - 5 kişilik gruplara ayırın. Öğrencilere bir soru soracağınızı ve bunu “Problem Çözme
Basamakları”nı uygulayarak çözmeye çalışacağınızı paylaşın.
2. “Problem Çözme Basamakları” çalışma kâğıdını, Kurt Kuzu ve Ot hikayesini gruplara dağıtın.
3. Problem Çözme süreci devam ederken Kurt Kuzu Ot Kartlarını
4. Bir grup kolaylaştırıcısı seçmelerini isteyin. Bu kişi basamakları okuyacak ve adım adım birlikte
yapmalarını sağlayacak.
5. Öğrencilere aşağıdaki hikayeyi anlatın ve grup arkadaşları ile problem çözme basamaklarını
uygulayarak bu sorunun çözümünü bulmalarını isteyin.
Konu İle İlgili Dökümanları Aşağıdaki Linklerden İndirebilirsiniz
5.2.1 C Kurt Kuzu Ot Kartları
5.2.1 C Problem Çözme Grup Çalışma Kağıdı
KAZANIMLAR
5.5.1.3. Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar.
5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Soyutlama, Algoritmik Düşünme
ANAHTAR KELİMELER
Problem Çözme Süreci, Problem Çözme Adımları, Günlük Yaşam Problemi
MATERYALLER
5.2.1.C1 - Kurt Kuzu Ot Görseli
5.2.1.C2 - Kurt Kuzu Ot Kartları
5.2.1.C3 - Problem Çözme Grup Çalışması Kâğıdı
5.2.1.C4 - Kurt Kuzu Ot Animasyonu
HAZIRLIK:
•• Kurt Kuzu Ot hikâyesi, Problem Çözme Basamakları çalışma kâğıdı ve Kurt Kuzu Ot kartlarının
(renkli veya siyah beyaz) çıktısını alın.
•• Kurt Kuzu Ot kartlarını keserek çocuklara hazırlayın.
•• Kurt Kuzu Ot animasyonunu etkileşimli tahta / projeksiyon aracılığıyla göstermek üzere hazırlayın.
UYGULAMA:
1. Sınıfı 4 - 5 kişilik gruplara ayırın. Öğrencilere bir soru soracağınızı ve bunu “Problem Çözme
Basamakları”nı uygulayarak çözmeye çalışacağınızı paylaşın.
2. “Problem Çözme Basamakları” çalışma kâğıdını, Kurt Kuzu ve Ot hikayesini gruplara dağıtın.
3. Problem Çözme süreci devam ederken Kurt Kuzu Ot Kartlarını
4. Bir grup kolaylaştırıcısı seçmelerini isteyin. Bu kişi basamakları okuyacak ve adım adım birlikte
yapmalarını sağlayacak.
5. Öğrencilere aşağıdaki hikayeyi anlatın ve grup arkadaşları ile problem çözme basamaklarını
uygulayarak bu sorunun çözümünü bulmalarını isteyin.
Konu İle İlgili Dökümanları Aşağıdaki Linklerden İndirebilirsiniz
5.2.1 C Kurt Kuzu Ot Kartları
5.2.1 C Problem Çözme Grup Çalışma Kağıdı
Kurt Kuzu Ot Probleminin Animasyonlu Çözüne aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz
Benzer Konular:
5.2.1 Bulmaca Buldurmaca Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder