Ana içeriğe atla

6.2.1 D - Bilişim Dedektifi İş Başında

6.2.1 D - Bilişim Dedektifi İş Başında
SÜRE: 30 dk.

KAZANIMLAR
6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır.

ANAHTAR KELİMELER
Veri, Bilgi

MATERYALLER
Yok

HAZIRLIK
Ders öncesinde Ülke Veri Tablosu çalışma kâğıdını sınıf mevcudunun yarısı kadar çoğaltınız ve Veri
Tipleri Görseli’ni yansıtmak üzere hazır bulundurunuz.

UYGULAMA
Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Bu etkinlikte bir arkadaşımız “Bilişim Kahramanı” diğeri ise “Bilişim Dedektifi” olacak. Bilişim kahramanı olan arkadaşımız;
- Akıllı şehir sistemi kuran,
- Ulusal veri tabanının güvenliğini sağlayan,
- Robot öğretmenler geliştiren,
- Sağlıklı yaşam uygulamaları geliştiren
ancak kimliğini gizli tutmak isteyen bir kişi. Bilişim dedektifimiz ise bilişim kahramanının kim olduğunu bulmak ve onu ödüllendirmek istiyor.

Oyunu oynamak için ilk önce bilişim dedektifi olacak kişiyi belirliyor ve sınıfın dışına çıkartıyoruz. Daha sonra ise bilişim kahramanımızı belirliyor ve dedektifimizi geri çağırıyoruz.
Dedektifimiz içeri geldiğinde bize sorular soruyor ve kahramanı bulmaya çalışıyor.
Oyunda bilişim dedektifimiz, hizmetlerden yararlanan kişilere sorular sorarken öğretmenin kendisine
söyleyeceği veri tipini kapsayacak türde sorular sormalıdır, farklı türde bir soru soramaz.
Örnek sorular şu şekildedir;
Sayısal Veri Tipi: Kaçıncı sırada oturuyor? Boyu kaç cm?
Kaç kilogram?
Karakter Veri Tipi: İsminin baş harfi nedir? Soyadı hangi
harfle başlıyor?
Karakter Dizisi Veri Tipi: Hangi takımı tutuyor? En
sevdiği arkadaşı kim?
Dışarıdaki dedektif içeri girdiğinde hangi veri tipinde soruları sorabileceğini söyleyiniz. Eğer öğrenci
zorlanıyorsa farklı veri tiplerinde soru sormasına da izin verebilirsiniz. Açıklamalarınızı tamamladıktan sonra dedektif rolünde olan öğrenciyi dışarıya çıkartınız ve oyunu başlatınız. Dilerseniz oyunu heyecanlı hale getirmek için dedektifin soracağı soru sayısını sınırlandırabilirsiniz.
Dedektif kahramanı fark ettiğinde tekrar iki gönüllü belirleyiniz ve oyuna etkinlik süresi boyunca devam ediniz. Oyun sonunda öğrencilerle hangi stratejileri izledikleri hakkında tartışınız.

BenzerKonular:

6.2.1 Haydi Veri Toplamaya Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...