Ana içeriğe atla

LDR ile Gece Gündüz Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri

Bu uygulamamızda LDR ile gece gündüz uygulaması yapacağız. Aynı zamanda gece lambası uygulamasıda olmuş olacak. LDR'nin değerini ölçmeyi bir önceki ders öğrenmiştik. Şimdi, bu değerleri okuduktan sonra değerlere göre hem otomatik olarak led yanıp sönecek hemde Mblock programında kısa bir uygulama yapacağız.

Gelelim devre elemanlarına.
1-Arduino Uno(1 adet)
2-BreadBoard 
3-220Ω Direnç(2 adet) 
4-Led(1 adet)
5-LDR(1adet)
6-Jumper Kablolar
Malzemelere ihtiyacımız var.
Devre şemamız aşağıdaki gibidir.
LDR ile Gece Gündüz Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri

LDR mizin bir ayağına 220 ohmluk bir direnç bağlıyoruz. Bağladığımız direncin bir ayağına kablo bağlayıp bu kabloyu 5 voltluk pine bağlıyoruz(mavi kablo) LDR'nin bir ayağına bağladığımız direncin diğer ayağına kablo ile A0 analog pinine bağlıyoruz(Sarı kablo)(Burada ldr'nin bir, direncin bir ayağı ve kablo alt altta aynı hizada olmalı) LDR'nin diğer boşta kalan ayağına ise kablo ile GND(- uca) bağlıyoruz.  Eklediğimiz ledin uzun bacağına 220 ohm luk bir direnç bağlayalım. Bu direncin bir bacağından kablo ile dijital pinlerimize bağlayalım. Ledin diğer ayağından ise kablo ile GND(- Uca ) bağlayıp devremizi bitirelim.

Böylece devremizi hazırlamış olduk. Sırada kodumuzu yazmaya geldi.

Sahne dekoru olarak ben Mblock kütüphanesinde yer alan city with water(Karanlık olan) city with water 2(Aydınlık olan)
LDR ile Gece Gündüz Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri

Sahneye bir tanede kukla ekledim.
LDR ile Gece Gündüz Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri
Kod kısmı ise şöyle :
LDR ile Gece Gündüz Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri
Yeşil bayrak tıklanınca önce A0 analog pindeki değeri okumamız lazım. Bu değeri bir değişkene aktarmak için önce Veri menüsünden Işık değeri için bir değişken oluşturuyorum.Bu Işık değerini değişkenine ışık değerini aktarmak için Robotlar menüsünden A0 analog pini oku komutunu Işık değeri değişkeninin içine yerleştiriyorum. Işık değeri belli bir miktardan düşük ise Gündüz yazsın değilse Gece yazsın. Bunun için kontrol menüsünden eğer değilse komutunu alıyorum. Öncelikle eğer kısmını yapalım. İşlem menüsünden küçük işlem kodunu alıyorum Eğer kodunun içine yerleştiriyorum. Bu küçüktür kodunun bir tarafına ışık değeri verisini yerleştiriyorum. Diğer kısmına ise bir ışık değeri yazıyorum. Benim bulunduğum ortamda eğer çok aydınlık olursa 700'ün altına düştüğünü tespit ettim ışık değerinin o yüzden 750 gibi bir sayı belirledim. Eğer ışık değeri 750'den düşük ise dekor değişsin aydınlık olan dekor gelsin. Bunu görünüm menüsünden .....dekoruna geç kodunu ekleyip. Aydınlık olan dekoru seçiyorum. Ve ledimi bağladım dijital pini düşük yapıp yakmıyorum(robotlar menüsünden ekledim bu kodu)Görünüm menüsünden ...diye düşün kodu ekleyerek gündüz yazmasını sağlıyorum ekrana. Eğer. bu değer 750 den büyük ise arka plan sahne dekoru değişecek daha karanlık bir dekor gelecek. Ve dijital pindeki ledimi yüksek yaparak yanmasını sağlayacağız. Sonra gece yazısı gelecek. Aslında yaptığımız bu uygulama LDR ile gece lambası uygulaması olarakta geçebilir. Tek farkımız sadece led yakıp söndürmedik. Mblock kullanarak ufak bir dekor değişikliğine gittik. 
Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim. Seçtikten sonra yine bağlan menüsünden Aygıt yazılımı güncellemesi ile yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.
Not: LDR nin uzerinü isik tutarsanız ışık degeri düşecek, LDR nin üzerini kapatırsanız ışık değeri yükselecektir

Gece Gündüz Uygulaması LDR İle Programının Kodlarını İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez