Ana içeriğe atla

Potansiyometre İle Led Yakma - Arduino İle Mblock

Bu uygulamayı Mblock programında yapacağımız. Kodlara geçmeden önce potansiyometre ile led yakma devremizde gerecek malzeme listesi:


1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3-1 adet LED
4-1 adet 220Ω Direnç
5-Jumper Kablolar
6-Potansiyometre
Malzemelerine ihtiyacımız var.

Breadboard'muza eklediğimiz Ledin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 8  nolu dijital pine bağlantı kuruyoruz. Ledin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Potansiyometrede 3 adet bacak var. Ortadaki bacağı kablo ile Analog pinlere bağlıyoruz. Ben A0 analog pine bağladım. Potansiyometrede çıkıntılı olan kısımdaki bacağı kablo ile 5V bağlıyoruz. Diğer bacağı ile GND'ye bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır.

Potansiyometre İle Led Yakma - Arduino İle Mblock
Kod kısmı;

Potansiyometre İle Led Yakma - Arduino İle Mblock
Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına ledimizi hangi dijital pine bağladıysak "Robotlar menüsünden ...pini düşük yap kodunu ekliyoruz. Ben 8 nolu dijital pine ledi bağladım. Öncelikle potansiyometremizi bağladığımız A0 analog pinindeki değeri okuyor. 0.1 saniye bekledikten sonra kontrol menüsünden ekledğimiz eğer ise değilse komutu ile kontrol ediyoruz. Eğer, potansiyometrenin A0 pinindeki değeri 512'den küçük ise 8 nolu pini yüksek yap ve ledimizi yak(eğer isenin içindeki yeşil kodu işlemler menüsünden, diğer kodu ise robotlar menüsünden ekliyoruz) 512'den büyük ise değer ledimizi söndür yapıyoruz ve bu olay sürekli tekrarlanacaktır.  Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsündenArduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.


Program kodlarını indirmek için TIKLAYINIZ

Benzer Konular: 


Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez