Ana içeriğe atla

LDR Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri

Bu uygulamamızda Mblock programı ile beraber LDR uygulaması yapacağız. LDR; gelen ışığa göre değer değişikliğine uğrayan bir fotodirençtir. LDR deki değerlere göre lamba yakıp söndürebilirsiniz. Bu uygulamamızda öncelikle LDR'deki değerleri okumayı öğreneceğiz sonra led yakıp söndürme yapacağız. 


Gelelim devre elemanlarına.
1-Arduino Uno(1 adet)
2-BreadBoard 
3-220Ω Direnç(1adet) 
5-LDR(1adet)
6-Jumper Kablolar
Malzemelere ihtiyacımız var.
Devre şemamız aşağıdaki gibidir.
LDR Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri
LDR mizin bir ayağına 220 ohmluk bir direnç bağlıyoruz. Bağladığımız direncin bir ayağına kablo bağlayıp bu kabloyu 5 voltluk pine bağlıyoruz(mavi kablo) LDR'nin bir ayağına bağladımız direncin diğer ayağına kablo ile A0 analog pinine bağlıyoruz(Sarı kablo)(Burada ldr'nin bir, direncin bir ayağı ve kablo alt altta aynı hizada olmalı) LDR'nin diğer boşta kalan ayağına ise kablo ile GND(- uca) bağlıyoruz. Böylece devremizi hazırlamış olduk. Sırada kodumuzu yazmaya geldi.
LDR Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri
Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına seri porta yaz kodumuzu ekliyoruz. Bu kodun içine LDR mizi hangi analog pine bağladık ise o pini okuma kodunu ekliyoruz  "Robotlar menüsünden A...analog pini oku kodunu ekliyoruz. Ben A0 nolu danalog pine bağladığım için A0 yazıyoruz . Böylece LDR miz ortamdaki ışık değerini ekrana yazdıracak. Bu olay sürekli tekrarlanacaktır.  Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsündenArduino kipini seçin ve 

LDR Uygulaması - Mblock İle Arduino Örnekleri
 Harf halini seçin hem send encode mode be hemde recv encode modta. Bundan sonra Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.

LDR Uygulamasının Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz...

5.1.12 Görsel İşleme Programları

SÜRE: 5dk. KAZANIMLAR 5.4.1.2. Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür. "Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen görsel işleme programları kullanılarak görseller üzerinde kesme, rengini değiştirme, yeni bir görsel çizme gibi etkinlikler yaptırılır." ANAHTAR KELİMELER Çizim Programı, Görsel Düzenleme MATERYALLER 5.1.12.C1 - Hangi Programla Çizsem? Afişi HAZIRLIK Derse girmeden önce ilgili afişi yazıcıdan çıkarın. UYGULAMA 1. Dersin girişinde aşağıdaki soruları sorarak öğrencilerin görsel işleme programları hakkında fikir üretmelerini sağlayın. •• Bir çizim/resim yapmak isteseydiniz ne tür bir çizim/resim yapardınız? •• Oluşturacağınız çizimin/resmin içerisinde neler olsun isterdiniz? •• Bu çizimi/resmi oluşturmak için nasıl bir yol izlerdiniz? •• Bu resim/çizim yaparken bilgisayardan nasıl yararlanabiliriz? 2. Gelen dönütleri değerlendirdikten sonra etkileşimli tahta varsa tahtadan, projeksiyon varsa projeksiyonla, her ikisi de yoks...