Ana içeriğe atla

Renge Göre Led Yakma - Mblock İle Arduino

 Bu uygulamamızda renge göre led yakma uygulaması yapacağız. Tek led yakıp söndürme ve birden fazla led yakma(kara şimşek)yı önceki derslerde öğrenmiştik. Şimdi, kuklanın değdiği renklere uygun led yakma işlemini Mblock programında kısa bir uygulama yapacağız.


Gelelim devre elemanlarına.
1-Arduino Uno(1 adet)
2-BreadBoard 
3-220Ω Direnç(3 adet) 
4-Led(3 adet farklı renkte)
5-Jumper Kablolar
Malzemelere ihtiyacımız var.
Devre şemamız aşağıdaki gibidir.
Renge Göre Led Yakma - Mblock İle Arduino


Ledlerimizin uzun ayağına 220 ohmluk bir direnç bağlıyoruz. Bağladığımız direncin bir ayağına kablo bağlayıp bu kabloyu 7(kırmızı led), 8 (sarı led), 9(yeşil led) nolu dijital pinlere bağlıyoruz. Ledlerin kısa bacağından ise kablolar ile GND (- uca) bağlıyoruz.  

Böylece devremizi hazırlamış olduk. Sırada kodumuzu yazmaya geldi.

Sahneye 3 adet dikdörtgen çiziyorum ve bunları kırmızı,sarı ve yeşil renklere boyuyorum 

Renge Göre Led Yakma - Mblock İle Arduino


Kod kısmı ise şöyle :
Renge Göre Led Yakma - Mblock İle Arduino

Yeşil bayrak tıklanınca önce kuklamız dikdörtgenlerin üstüne geldiği vakit arkasında gözükmesin diye Görünüm menüsünden üste çık kodunu ekliyoruz. Böylece kuklamız hep dikdörtgenlerin önünde gözükecek. Program ilk başladığında ledlerin sönmesini istiyorum. Robotlar menüsünde sayısal pini yap kodunu alıyorum. Bunları düşük yapıyorum. Böylece ledlere başlangıçta güç gitmeyecek ve yanmayacaklar. Ben kuklamın hareket etmesini istiyorum bilgisayar farem nereye giderse oraya gitsin. Bu sürekli olacağı için Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu alıyorum iç kısmına hareket menüsünden fare okuna git kodunu ekleyerek kuklamın fare oku hareket ettiğinde hareket etmesini sağlıyorum. Kuklamın çizdiğim dikdörtgenlerin üzerine gelip gelmediğini geldiyse hangi rengin üzerine geldiğini Kontrol menüsünden eğer ise kodunu alıyorum ve iç kısmına algılama menüsünden rengine değdimi kodunu ekliyorum. Rengi değiştirmek için kodun üstündeki renge fare ile tıklıyorum sonra olmasını istediğim rengin üzerine gelip fare ile tıklıyorum. Kodun son hali şöyle eğer kırmızı,sarı veya yeşil renge değdi ise oluyor. Hangi rengin üzerinde ise o renge ait olan ledi yüksek yapıyoruz(güç veriyoruz)o led yanıyor diğer ledleri düşük yapıyoruz(gücü kesiyoruz) diğer ledler yanmıyor veya yanıyorsa sönmüş oluyor.
Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim. Seçtikten sonra yine bağlan menüsünden Aygıt yazılımı güncellemesi ile yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.




Programın Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular: 

Tüm Mblock ile Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez