Ana içeriğe atla

Mblock ile LCD Ekran Kullanarak Kayan Yazı Yapma

Bu uygulamayı Mblock programında yapacağımız. Kodlara geçmeden önce devremizde gerecek malzeme listesi:


1-Arduino Uno
2- 1 adet I2C LCD Modül

Malzemelere ihtiyacımız var.

I2C LCD modulünün 4 adet ucu var. VCC'yi arduino unodaki 5V, GND ucunu yine GND'ye, SCL ucunu Arduino uno'daki SCL ucuna, SDA ucunu ise SDA uçlarına bağladım.(Bu uçlar 13 nolu dijital pinden sonra gelen uçlardır)Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Eğer arduino unodaki SCL ve SDA(13 nolu dijital pinden sonra geliyor) uçlarını kullanmayacaksanız LCD ekranın bu uçlarını analog pinlerine bağlamanız gerekmektedir.

Mblock ile LCD Ekran Kullanarak Kayan Yazı Yapma


Şimdi gelelim kod kısmına;

Mblock ile LCD Ekran Kullanarak Kayan Yazı Yapma


Öncelikle I2C modülü kullanabilmemiz için Mblock programına uzantılar menüsünden uzantıları yönet kısmına tıklayıp Hasan Karadağ'ın yazdığı I2C LCD modül kütüphanesini yüklememiz lazım. Bu modülle ilgili yazılmış başka kütüphaneleride yükleyebilirsiniz. Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Sonra LCD tanımla kodunu ekliyoruz bizim lcd miz 16 sütün 2 satırdan oluştuğunu belirtiyoruz. Sonra imlecimizin hangi satır ve sütunlardan başlayacağını belirtiyoruz böylece yazılan yazılar o satır ve sütunlardan başlayarak ekrana yazılır. Ekrana yaz kodu ile ekrana ne yazmak istiyorsak bu kodun içine yazıyoruz. Bu şekilde kodu bırakırsak ekranda sabit olarak kalırlar bunları kayan yazı haline getirmek için öncelikle kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekliyoruz. yazılarımız sürekli olarak hareket etmesi için. Bizim lcd ekranımız 16 sütündan oluştuğu için maksimum 16 karakter alır o yüzden yine kontrol menüsünden 10 defa tekrarla kodunu alıp içine 16 yazıyoruz text sola kaydıracak ama bunları çok hızlı olmaması için 1 saniye bekle kodu ekliyoruz. Yani her bir harf bir sola kayacak 1 saniye bekleyecek bu 16 defa olacak. Bu kod bloğu bittikten sonra alttaki kod bloğuna sıra geliyor o da 16 defa tekrarlama yaparak her bir harfi 1 saniye bekleyerek karakterleri sağa doğru kaydıracak bu olay enerjiyi kesene kadar sürekli olarak tekrar edecek.

Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsünden Arduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.


 


Programın kodlarını indirmek için TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Mblock ile Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez