Ana içeriğe atla

Mblock - Joystick İle Servo Motor Kullanımı

Bu uygulamayı Mblock programında yapacağımız. Kodlara geçmeden önce devremizde gerecek malzeme listesi:


1-Arduino Uno
2- 1 adet Joystick
3- 1 adet Servo Motor

Malzemelere ihtiyacımız var.

Joystick x ve y düzleminde hareket edebilen aynı zamanda potansiyometreye benzeyen bir devre elemanıdır.
Joystick'in 5 adet ucu var. VCC'yi arduino unodaki 5V, GND ucunu yine GND'ye, VRy ve VRx ucunu Arduino uno'daki anaog pinlere bağlıyoruz. SW ucunu ise ister analog pinlere ister dijital pinlere bağlayabilirsiniz. Bu uç, buton görevi görmektedir. VRy ve VRx uçları ise x ve y düzleminde hareket etmemizi sağlayan uçlardır. Servo Motorun bağlantısı ise ortadaki uç kırmızı kablo ile bağlantısını yaptığımız uç 5v, Kahverengi ucu GND, Turuncu uç ise dijital pinlerden birisine bağlıyoruz.
Devre şeması aşağıda yer almaktadır. 

Mblock - Joystick İle Servo Motor Kullanımı



Şimdi gelelim kod kısmına;
Mblock - Joystick İle Servo Motor Kullanımı




Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu alıp iç kısmına joysticj x ve y düzleminde aldığı değerleri yazdırmak için seri porta merhaba yaz kodunu ekliyoruz. Merhaba yazan kısma VRx ve VRy uçlarını hangi analog pinlere bağladık ise o pinleri okuma kodunu alıp merhaba yazan yere yapıştırıyoruz. ve değerlerimizi 0.3 saniye bekletip sürekli olarak değerleri alıp seri porta yazdırıyoruz. Seri portaki değerleri görebilmemiz için kodları arduino una kartımıza yükledikten sonra arduino una kartımıza bağlan diyoruz robotlar menüsündeki ışık yeşil renge dönmesi lazım ve seri port kısmında harf halini seçmeniz lazım.

servo motoru çalıştırma kodları ise;

Mblock - Joystick İle Servo Motor Kullanımı

Servo motorun x eksenindeki değerini seri porta yazdırıyoruz. Sonra servo motorumuzu 7 nolu dijital pine bağlamıştık. Servo motorumuz 180 derece dönecek, analog pinler ise 1023 kadar değer alabilir. 1023'ü 180 böldüğümüzde yaklaşık 6 ya yakın bir dönüş değeri alır o yüzden 6 ya bölüyoruz. 

Bu kodları çalıştırabilmemiz için arduino kartımızın ve devremizin bilgisayara usb kablosu ile bağladıktan sonra önce Bağlan menüsünden Seri portu seçiyoruz, oradan arduino kartımızın bağlı olduğu bağlantı noktasını seçelim.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsünden Arduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır. Servo motor kısmından harfi halini seçip tekrardan bağlan demeyi unutmayınız.


 
Programın kodlarını indirmek için TIKLAYINIZ

Benzer Konular: 
Tüm Mblock ile Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez