Ana içeriğe atla

6.1.9 B - Bilgi Gizliliğim

6.1.9 B - Bilgi Gizliliğim
SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.

ANAHTAR KELİMELER
Bilgi Güvenliği, Gizlilik

MATERYALLER
6.1.9.B1 - Gizlilik Bilgilerim Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
Bu etkinlikte amacımız öğrencilerin hangi bilgilerinin gizli olup olmadığına karar vermeleri ve bu
konuda düşünmeleridir.
Etkinlik süresince öğrencilerin karar vermekte zorlandıkları ilişkileri belirleyip, bunlar hakkında
tartışınız. Önemli olan gizlilik konusunu anlamalarını sağlamaktır. Gizlilik ile güvenlik konusu arasında ilişki kurarak güvenlik açıklarının nasıl oluştuğuna dair fikir sahibi olmalarını sağlayınız.
Bilgi Gizliliğim çalışma kâğıdını sınıfta bulunan öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İmkânınız yoksa veya öğrenci sayısı çok fazla ise, tek bir çalışma kâğıdı üzerinden sınıfça tartışarak da etkinliği uygulayabilirsiniz.

UYGULAMA
Öğrencilere çalışma kâğıdını dağıtınız ve doldurmalarını isteyiniz. Daha sonra çalışma kâğıdında verilen yanıtları tartışınız.
Etkinlik sırasında güvenlik açığı oluşabilecek durumlara örnekler verilebilirsiniz. Kan grubu ya da bazı hastalık bilgilerinin paylaşılması, sorun yaşadığımız zaman müdahale edilebilmesi açısından uygun olabilir mi? gibi sorular sorarak öğrencileri yönlendirebilirsiniz.
Etkinlik sonunda şu soruların yanıtlanması hedeflenmektedir:
• Kişisel olarak hangi bilgilerimiz gizli kalmalıdır?
• Hangi bilgilerimizi kimlerle paylaşabiliriz?
• Hangi bilgileri başkaları ile paylaşmak sorun yaratır?

Bilgi Gizliliğim Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...