Ana içeriğe atla

6.1.9 B - Bilgi Gizliliğim

6.1.9 B - Bilgi Gizliliğim
SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır.
6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır.

ANAHTAR KELİMELER
Bilgi Güvenliği, Gizlilik

MATERYALLER
6.1.9.B1 - Gizlilik Bilgilerim Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
Bu etkinlikte amacımız öğrencilerin hangi bilgilerinin gizli olup olmadığına karar vermeleri ve bu
konuda düşünmeleridir.
Etkinlik süresince öğrencilerin karar vermekte zorlandıkları ilişkileri belirleyip, bunlar hakkında
tartışınız. Önemli olan gizlilik konusunu anlamalarını sağlamaktır. Gizlilik ile güvenlik konusu arasında ilişki kurarak güvenlik açıklarının nasıl oluştuğuna dair fikir sahibi olmalarını sağlayınız.
Bilgi Gizliliğim çalışma kâğıdını sınıfta bulunan öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İmkânınız yoksa veya öğrenci sayısı çok fazla ise, tek bir çalışma kâğıdı üzerinden sınıfça tartışarak da etkinliği uygulayabilirsiniz.

UYGULAMA
Öğrencilere çalışma kâğıdını dağıtınız ve doldurmalarını isteyiniz. Daha sonra çalışma kâğıdında verilen yanıtları tartışınız.
Etkinlik sırasında güvenlik açığı oluşabilecek durumlara örnekler verilebilirsiniz. Kan grubu ya da bazı hastalık bilgilerinin paylaşılması, sorun yaşadığımız zaman müdahale edilebilmesi açısından uygun olabilir mi? gibi sorular sorarak öğrencileri yönlendirebilirsiniz.
Etkinlik sonunda şu soruların yanıtlanması hedeflenmektedir:
• Kişisel olarak hangi bilgilerimiz gizli kalmalıdır?
• Hangi bilgilerimizi kimlerle paylaşabiliriz?
• Hangi bilgileri başkaları ile paylaşmak sorun yaratır?

Bilgi Gizliliğim Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez