Ana içeriğe atla

5.1.2 Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim konu anlatımları



ÜNİTE ADI: Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim
BT.5.1.2. Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim

KAZANIMLAR
5.1.2. Bilgisayar Sistemleri
5.1.2.1. Bilgisayar sisteminin temel kavramlarını ve işlevlerini açıklar.
“Donanım ve yazılım arasındaki ilişkiye değinilir. Bit, byte, ikili, sekizli ve on altılı sayı
sistemleri gibi kavramlar ele alınır.”
5.1.2.2. Giriş ve çıkış birimlerine örnek verir.
“Kullanıcı arayüzü kavramı üzerinde durulur.”
5.1.2.3. Fare ve klavyeyi doğru bir şekilde kullanır.
5.1.2.4. Bilgisayarda veri saklama yöntemlerini ve depolama birimlerini açıklar.
“Bilgisayarda haricî ve dâhili depolama birimlerine değinilir.”
5.1.2.5. Donanım ve yazılım konusunda karşılaştığı teknik sorunlara çözüm üretir.
5.1.2.6. Aynı türde farklı marka, model ve teknolojilerin bileşenlerini karşılaştırarak sunar.
“Bir bilgisayarı oluşturabilmek için gerekli adımlara ilişkin piyasa araştırması yapılması sağlanır.”

Ünite Sunumu

5.1.2 A - Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim Sunumunu indirmek için TIKLAYINIZ

5.1.2 E Çalışma - Hafıza Birimleri İçin TIKLAYINIZ

Ünite Afişi


5.1.2 A - Bilgisayarım Neden Çalışmıyor Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ


Ünite Etkinlikleri


5.1.2 B Çalışma - Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliğini İndirmek İçin TIKLAYINIZ


5.1.2 C Çalışma - Kim Giriş Kim Çıkış Etkinliği İçin TIKLAYINIZ





Ünite Çalışma Kağıtları

5.1.2 D Çalışma - Saklanmış Resimler Etkinlikleri İçin TIKLAYINIZ

5.1.2 D Çalışma - Karelere Göre Kodlama -1 İçin TIKLAYINIZ

5.1.2 D Çalışma - Karelere Göre Kodlama -2 İçin TIKLAYINIZ

5.1.2 E Çalışma - Verilerim Nerede Etkinliği İçin TIKLAYINIZ

İnteraktif Ünite Sonu Testi ve Etkinlik Oyunları


Bilgisayar İç Donanımlarını Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Bilgisayar Dış Donanımlarını Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim Ünite Sonu Değerlendirme Testi İçin TIKLAYINIZ

Dahili Mi, Harici Mi Donanım Oyunu için TIKLAYINIZ

Bilgisayar Donanım Birimlerini Tanımları ile Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ

Scratch ile yapılmış Bilgisayar giriş ve çıkış donanım birimleri oyunu İçin TIKLAYINIZ

Donanımla Parçaları İle İlgili Kutu Oyunu


Kim Korkar Bilgisayardan Kutu Oyunu İçin TIKLAYINIZ
(kutu oyunu öğrencilere bilgisayar donanım parçalarını öğretmek için tasarlanmıştır. Oyunu baskı haline getirip kartları ise çıktı aldıktan sonra pvc ile kaplatabilirsiniz. Soruların hepsi tasarıma eklenmemiştir. Sizler soruları istediğiniz gibi çoğaltabilirsiniz)


Benzer Konular:

6. Sınıf 6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum Konusu İçin TIKLAYINIZ

5. Sınıf 5.1.3 Dosya Yönetimi Konusu İçin TIKLAYINIZ

5. Sınıf 5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum Konusu İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez