Ana içeriğe atla

Kayıtlar

5.1.7 Sır Gibi Saklı Etkinliği

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 5.2.3.1. Gizlilik açısından önemli olan bileşenleri belirler. Şifre (parola) güvenliği, kişisel bilgilerin güvenliği, mahremiyet gibi kavramlar üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Güçlü Şifre, Gizlilik, Kişisel Bilgiler MATERYALLER 5.1.7.C1 - Sır Gibi Saklı Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK 5.1.7.C1 - Sır Gibi Saklı çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltarak derse girmeden önce inceleyiniz. Etkinlik öncesinde her öğrenciye bir tane olacak şekilde dağıtınız. UYGULAMA 1. Etkinliğe başlamadan önce “Ahmet Amca e-posta hesabı için güvenli bir şifre oluşturmuştur. Şifresini unutmaması için öncelikle “Samsunlu” kelimesiyle kodlamıştır. Ardından aşağıdaki adımları izlemiştir” şeklinde etkinliğin amacını belirtiniz. 2. Öğrencilere 1. karakterin şifre yazma metotlarına göre hangi kurala uygun olduğunu sorunuz ve aldığınız yanıtlara göre doğru cevabı belirleyip hemen altındaki boş kısıma yazmalarını isteyiniz. Örnek: Büyük Harf kullanılmıştır. 3. ...

5.1.6 Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi Etkinliği

SÜRE: 35 dk. KAZANIMLAR 5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.      "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır." 5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir. 5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.       "Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir." ANAHTAR KELİMELER Dijital Yurttaşlık MATERYALLER 5.1.6.B1 - “Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi” Görseli 2 adet büyük kâğıt ya da karton Yapıştırıcı (Bant vb) Renkli boya kalemleri HAZIRLIK Dijital yurttaşlık görselini çıktı alarak büyük bir kartın veya kâğıdın üzerine yapıştırın. Daha sonra bu materyali tahtaya veya tüm öğrencilerin görebileceği bir yere asın. Şayet ...

5.1.6 Çevrimiçiyken Zorbalıklarla Baş Etme Etkinliği

SÜRE: 40 dk. KAZANIMLAR 5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir. 5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder. Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir. ANAHTAR KELİMELER Dijital Zorbalık, Dijital Yurttaşlık MATERYALLER Kâğıt ve kalem (grup sayısı kadar) HAZIRLIK Etkinlikte her grup için ayrı bir içerik/ürün kurgulanmıştır. Sınıf içi uygulamada, yönergede yer aldığı gibi tüm etkinlikleri uygulayabilir ya da seçtiğiniz tek bir etkinliği tüm gruplar için gerçekleştirebilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere, daha önceki derslerde ‘Dijital Zorbalık’ kavramı ile ilgili paylaştığınız bilgileri ve izlediğiniz videoyu kısaca hatırlatın. Aşağıdaki soruları sorun ve etkinliğe giriş yapın. •• Dijital yurttaşlık ne demekti? Neler hatırlıyorsunuz? •• Daha iyi bir dijital yurttaş olmak için, hangi kurallara uymamız gerekir...

5.1.5 Dijital Ayak İzi Etkinliği

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.2.2.2. Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğini fark eder.    "Çevrimiçi ortamlarda dürüst olma ve sahte kimlikler oluşturmama üzerinde durulur." 5.2.2.3. Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder. ANAHTAR KELİMELER Dijital ayak izi MATERYALLER 5.1.5.D1 - Dijital Ayak İzi Testi HAZIRLIK Dijital Ayak İzi testi yazıcıdan öğrenci sayısı kadar çıkarılır ve tüm öğrencilere dağıtılır. UYGULAMA E-Devlet sunusu/kartı uygulaması bittikten sonra öğrencilere aşağıdaki sorular yöneltilir; •• İnternet’te kendiniz ile ilgili hangi bilgileri paylaşıyorsunuz? •• Sizinle ilgili İnternet’te arkadaşlarınız hangi bilgilere ulaşabilirler? (Adres, telefon, okul ismi, hobileri, en yakın arkadaşları, boş zamanlarında neler yaptıkları vb.) •• Ailenizden izin alarak paylaştığınız bir bilgi ya da fotoğraf var mı? •• İnternet’te herhangi bir şey paylaşırken, nelere dikkat edersiniz? Sorular...

5.1.5 İyi Bir Dijital Yurttaşsam Etkinliği

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 5.2.2.1. Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar. E-devlet, e-randevu, e-bankacılık, e-okul gibi uygulamaların incelenmesi sağlanır. ANAHTAR KELİMELER Dijital Yurttaş MATERYALLER 5.1.5.B1 - İyi Bir Dijital Yurttaşsam Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK Etkileşimli tahta veya projeksiyon vasıtasıyla İyi Bir Dijital Yurttaşsam afişini tahtaya yansıtın. Aynı afişin öğrenci sayısı kadar A4 boyutunda çıktısını alın. UYGULAMA Öğrencilerden küçük kâğıtlara iyi bir dijital yurttaştan beklenen davranışlarla ilgili notlar yazarak tahtaya yansıtılmış olan afişteki boş yerlere yapıştırmalarını isteyin. Daha sonra çıktısı alınan afişleri tüm öğrencilere dağıtın. Ellerindeki boş afişe iyi bir dijital yurttaştan beklenen davranışları kalemle yazmalarını isteyin. Afiş tamamlandıktan sonra da panoda sergileyin ve öğrencilerin kendi afişlerini muhafaza etmelerini isteyin. İyi Bir Dijital Yurttaşsam Afişi İçin TIKLAYINI...

5.1.5 Dijital Yurttaş Zihin Haritası

SÜRE: 30 dk. ANAHTAR KELİMELER Yurttaş, Dijital Yurttaş, 9 yurttaşlık boyutu MATERYALLER 5.1.5.A2 - Dijital Yurttaş Görselleri HAZIRLIK Derse hazırlık olarak Yurttaş ve Dijital Yurttaş görsellerinden birer adet tam sayfa A4 kâğıdına çıktı alın. UYGULAMA 1. Etkinliğe başlamadan önce isteğe bağlı olarak öğrencilere zihin haritasının ne olduğuna ilişkin kısa bir bilgi verebilirsiniz. Zihin Haritası, bir konu hakkında, özgür bir şekilde, çok sayıda fikir üretmek ve akla gelen her türlü düşünceyi değerlendirmek için beyne egzersiz yaptırmaktır. Herhangi bir kavram, bilgi, düşünce üzerine aklınıza gelen anahtar sözcük ve imgeleri kâğıt üzerine aktarırsınız. Bu yöntem, hem bilgiyi hatırlamanızı kolaylaştırır, hem çağrışım yaptırarak yeni kelimeler, fikirler bulmanızı sağlar. 2. Tahtayı iki eşit bölüme ayırın ve birinci bölüme Yurttaş görselini yapıştırın. 3. Öğrencilere “Hepimiz bu ülkede yaşayan ve eşit haklara sahip vatandaşlar yani yurttaşlarız. Birlikte yaşayan yur...

5.1.4 İnternet ve BİT Kullanım Kuralları

SÜRE: 5 dk. KAZANIMLAR 5.2.1.1. Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar. 5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.        "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır." ANAHTAR KELİMELER Etik, Etik Olmayan Davranışlar, İnternet Etiği, Bilişim Etiği, Kurallar MATERYALLER 5.1.4.E1- “İnternet ve BİT Kullanım Kuralları” Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK Derse girmeden önce çalışma kâğıdını sınıftaki öğrenci sayısı kadar çoğaltın. UYGULAMA Öğrencilere çoğalttığınız çalışma kâğıtlarını dağıtın ve çalışma kâğıtlarını Doğru ya da Yanlış anlamında (D) veya (Y) harflerini kullanarak yanıtlamalarını isteyin. Etkinlik bittikten sonra yanıtları tüm öğrencilerle birlikte kontrol edin. Örnek bir çalışma kâğıdını sınıf panosuna ya da bilgisayar laboratuvarına asın. İnternet ve BİT Kull...