Ana içeriğe atla

Bilge Kunduz Etkinliği

 Bilge Kunduz Uluslararası Enformatik ve Bilgi İşlemsel Düşünme Etkinliği Her yıl Kasım ayında gerçekleştirilmektedir. Bu etkinlik 2014 yılından itibaren Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü bünyesinde gönüllü akademisyenler ve öğretmenlerle yürütülmektedir. Etkinliğe T.C. Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde bulunan 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ve 10. sınıf ile hazırlık sınıfında okuyan tüm öğrenciler katılabilir. Okulunuzda ki öğrenciler ile etkinliğe katılarak hem hazırlık sürecinde hem de etkinlik esnasında zevkli vakitler geçirebilirsiniz. Bizlerde istekli ve bilişim kulübü öğrencilerimizle bu etkinliğe katılacağız. 

Bilge Kunduz Etkinliği

Etkinliğe katılım aşamaları

1- Okulunuzun etkinliğe katılabilmesi için okulda bir kişi koordinatör olarak belirledikten sonra koordinatör https://bilgekunduz.ankara.edu.tr/okul_kayit/ adresinden kayıt olduktan sonra kişinin kayıt esnasında yazdığı mail adresine bir kod gelecek. Bu kodu sınav günü sınava girecek öğrencilere vererek öğrencilerin sınava girmelerini sağlayacak.


2- Sınav öncesi öğrencilere https://bilgekunduz.org/2021-bilge-kunduz-etkinligine-iliskin-veli-izin-belgesi/  adresinden veli izin dilekçesi çıkartarak velilerinin bu belgeyi doldurmalarını sağlamak. 

3- Sınav öncesi öğrencilerin pratiklik yapması için geçtiğimiz senelerde çıkan soruları çözdürebilirsiniz. geçmiş yıllardaki soruları https://bilgekunduz.org/gecmis-gorevler-2/  adresinden ulaşabilirsiniz. Etkinlik puanlaması ve süresiyle ile ilgili sınav öncesi mutlaka öğrencileri bilgilendirme yapın.

4- Etkinlik haftasında öğrenciler etkinliğe https://bilgekunduz.ankara.edu.tr/giris.php adresinden daha önceden okul koordinatörün aldığı okul kodu, okul adı, öğrenci adı soyadı ve okul numarası bilgilerini doldurarak giriş yapabilirler.

5- Etkinlik sonuçlarının açıklanması ile beraber okul koordinatörü   https://bilgekunduz.ankara.edu.tr/okul_giris/ adresinden giriş yaparak okuldaki etkinliğe katılan öğrencilerin sonuçları görüp katılım belgesini çıkartabilirler.

Öğrencilerin bilgisayar bilimi, bilgi işlemsel düşünmeyi ve algoritmik düşünmeye katkısı olacağından dolayı öğrencilerinizin bu etkinliğe katılmalarını tavsiye ederim


 Benzer Konular:

Bilişim ve İnternet Kulübü Çalışma ve Dökümanları İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez