SÜRE: 35 DK.
KAZANIMLAR
5.5.2.7. Karar yapılarını içeren algoritmalar geliştirir.
ANAHTAR KELİMELER
Blockly Oyunlar, Blok Tabanlı Programlama.
MATERYALLER
5.1.1.B1- Blockly oyun temelli programlama uygulamaları sitesi.
Açıklama: Blockly sitesi çevrimiçi ya da bilgisayara indirilerek çevrimdışı ortamda kullanılabilmektedir. Bu amaçlarla şu İnternet adreslerinden erişim sağlanabilir:
Çevrimiçi Kullanım: http://blockly.eba.gov.tr/tr/index.html
Çevrimdışı Kullanım: https://github.com/google/blockly-games/wiki/
UYGULAMA
Blocky Kuş oyununun ilk üç seviyesinin ardından dördüncü seviye açılarak öğrencilere 5 dakika süre ve oyunu çözmeleri istenir. Bu süreçte ihtiyaç duyan öğrencilere rehberlik yapılır. Süre sonunda öğrencilerin bulduğu çözümler incelenir ve varsa hatalar giderilir.
Dördüncü seviye ile ilgili soruların yanıtlanmasının ardından beşinci seviye birlikte açılır. Öğrencilerin bir önceki seviyeyi dikkate alarak çözüme ulaşmaları sağlanır.
5 dakikalık sürenin ardından aşağıdaki yanıt ekranı yansıtılarak varsa öğrencilerin soruları yanıtlanır.
Uygulamaların için 10 dakika süre tanındıktan sonra tüm seviyelerin yanıtları son 10 dakika “Blockly
Oyun Çözümleri” pdf dokümanı kullanılarak ekrana yansıtılır ve çözümler hakkında öğrencilerle
konuşulur.
Benzer Konular:
5.2.14 Kuş Gibi
Uçuyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder