Ana içeriğe atla

6.1.3 E Bilgi - Eyvah Dosyam Evde Kaldı

6.1.3 E Bilgi - Eyvah Dosyam Evde Kaldı


SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
6.1.3.3. Elektronik ortamdaki verilerin sınıflanması ve saklanması için
doğru yaklaşımları uygular.
Haricî disk, bulut bilişim yaklaşımlarından örnekler verilir.

ANAHTAR KELİMELER
Elektronik Ortamlar, Yazılı-Basılı Ortamlar, Veriler, Tarayıcı

MATERYALLER
6.1.3.E1 - Bulut Depolama Hizmetleri Sunusu
6.1.3.E2 - Bulut Depolama Hizmetleri Afişi

HAZIRLIK
Teknolojik bir gelişmeyi anlatan bir gazete veya dergi kupürünü yanınızda getiriniz. Eğer teknolojik
donanıma sahip değilseniz sununun çıktısını alarak anlatabilirsiniz.

UYGULAMA
Öğrencilerinize “Resim, fotoğraf, video ve ödev gibi dosyalarınızı hangi depolama birimlerine kaydediyorsunuz?” diye sorunuz. Daha sonra bulut depolamanın tanımını veriniz.

Bulut Depolama Nedir?
Bulut depolama, internet üzerinde bize verilen bir alanda dosyalarımızı saklamamıza verilen isimdir. Bu depolama hizmeti sayesinde dosya ve klasörlerimize internetin olduğu her yerden her zaman erişebilmekteyiz. Bilgileri verdikten sonra öğrencilere aşağıdaki hikâyeyi anlatınız.

Hikâye
Ata 6. sınıf öğrencisidir ve Türkçenin doğru kullanımı ile ilgili Türkçe dersi araştırma projesi için bir sunum hazırlamıştır. Ancak projesini teslim etmesi gereken gün ödevini yüklemiş olduğu taşınabilir belleğini yanına almayı unutmuştur.

Öğrencilerinize “Sizce Ata ne yapsaydı başına böyle bir olay gelmezdi?” sorusunu yöneltiniz. Burada
öğrencilerinizden gelmesi beklenen olası yanıtları değerlendirerek öğrencilerinize bulut depolama
sisteminin önemini vurgulayınız.

6.1.3.E1 - Bulut Depolama Hizmetleri Sunusu’nu açınız ve aşağıdaki açıklamalar eşliğinde
öğrencilerinize anlatınız.

Eyvah Dosyam Evde Kaldı Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Bulut Depolama Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.3 Dosyalarım Nerede Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez