Scratch ile beraber Geri sayımlı labirent oyun yapımı yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız geri sayımlı labirent oyun örneği için Bilgisayarımıza indirdiğimiz labirent arka plan resmini sahne
bölümünden scratch programına yüklüyoruz. Sonra labirent kısmında hareket
ettireceğimiz nesneyi kuklalar kısmından seçip sahnemize ekliyoruz.
Benzer Konular:
Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
Hareket ettireceğimiz nesneyi başlangıç noktası olan kırmızı
noktaya getiriyoruz. Öncelikle “Veri” menüsünden labirentte geçen süreyi hesaplamak
için “Süre” isminde bir değişken oluşturuyoruz.
Yeşil bayrağa tıklayınca süre
değişkeni 40 olsun. Amacımız, 40 saniyede topu bitiş noktasına ulaştırmak. Hareket edecek top nesnemiz ise kırmızı başlangıç noktasına
gitmesi için x ve y koordinatlarını veriyoruz. Bizim nesnemiz sadece bir defa
hareket etmeyecek. Her ok tuşuna bastığımızda hareket etmesi için Öncelikle “Kontrol”
menüsünden “Sürekli Tekrarla” kodunu ekliyoruz. Şimdi ise hangi yön tuşuna
basıldığını kontrol etmeye geldi. Bunun için “Kontrol” menüsünden “Eğer” kodunu
ekliyoruz. Eğer isenin içini ise “Algılama” menüsünden Hangi tuşuna basılıp
basılmadığını kontrol edebiliriz. Ben “Yukarı Ok” tuşuna basılıp
basılmadığından başlıyoruz kontrol etmeye. Eğer yukarı ok tuşuna basıldı ise
nesnemiz Y koordinatında pozitif yönde gidecek. Bu koordinatta Y’yi 3 artırarak
3 adım gitmesini sağlayabiliriz. Aşağı ok tuşuna basılıp basılmadığını aynı
şekilde kontrol ederiz. Bu ise Y koordinatında negatif yönde gider. O zaman Y’yi
-3 artırarak nesnenin aşağıya doğru gitmesini sağlayabiliriz. Sağ ok tuşuna
bastığımızda X koordinatında pozitif yönde, Sol ok tuşuna bastığımızda ise X
koordinatında negatif yönde gider. Oyun nesnenin siyah çizgilere değdiğinde
bitmesini istiyorsak “Kontrol” menüsünden eğer kodunu kullanıp iç kısmına ise “Algılama”
menüsünden “Rengine değdi mi? “ kodunu kullanıp rengi siyah yapıyoruz. Eğer
siyah çizgilere çarptığında ise “Görünüm” menüsünden “Hello de” kodunu kullanıp
içini üzgünüz kaybettiniz olarak değiştiriyoruz. Sonraki kod ise nesnenin
başlangıç noktasını vererek nesnenin otomatik olarak oraya gitmesini
sağlıyoruz. “Kontrol” menüsünden hepsini durdur kodu ile hep artan süreyi
durduruyoruz. Hemde nesnenin hareket etmesinin önüne geçiyoruz. Nesne eğer
bitiş noktasına gelip gelmediğini yine “Kontrol” menüsünden eğer kodunu alıp
içine “Algılama” menüsünden yeşil rengine değdi ise “Kazandınız” yazısını
çıkartıyoruz. Ve süreyi durdurmak için “Hepsini durdur” kodu ekliyoruz. Süremizin bitip bitmediğini "Eğer" kodu ile kontrol ediyoruz. Veri menüsündeki süre değişkenini alıyoruz. İşlem bölümündeki iki ifade eşittir kodunun içine süre değişkenini koyuyoruz. Diğer kısma ise 0 yazıyoruz. Böylece süre değişkeni 0 eşitse ise "Üzgünüz" kaybettiniz uyarısı çıkıyor.
Süreyi geri sayım şeklinde yapmak için sürekli tekrarla kodunun içine 1 saniye bekliyerek süre değişkenini 1 eksiltiyoruz. Böylece süre değişkeni 1 azalıyor.
Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Labirent Arka Planını İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ
Benzer Konular:
Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm
Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer
Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede
ulaşabilirsiniz)
Yorumlar
Yorum Gönder