Ana içeriğe atla

Kayıtlar

5.1.18 Genel Tekrar

Ünite Adı: 5.1.18 Genel Tekrar SÜRE: 80dk. KAZANIMLAR Öğrendikleri bilgileri tekrar eder. ANAHTAR KELİMELER Tekrar UYGULAMA Tüm dönem işlenen konular sırası ile ele alınarak öğrencilerle soru-cevap şeklinde, akıllarında kalan bilgiler ve öğretmenin yönlendirme ve eklemeleri ile birlikte tekrar edilir. Bir sonraki yıl kapsamında işlenecek yeni konular hakkında bilgi verilerek dönem tamamlanır. 5. Sınıf Konu Tekrarı Online Testler ve İnteraktif Etkinlikler İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 5.1.17 Sınıf Dergimiz Sahnede Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.1.17 Video'mu Düzenliyorum Konusu İçin  TIKLAYINIZ

5.1.17 Sınıf Dergimiz Sahnede

SÜRE: 80 dk. KAZANIMLAR 5.4.2.7. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır. 5.4.3.6. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu sunuyu paylaşır. ANAHTAR KELİMELER Dergi, Sunu, Poster MATERYALLER Hazırlanan Dergiler HAZIRLIK Öğrenciler dergilerinin posterini hazırlayarak çıktısını alır. Her grup dergisini duvara veya bir panoya asar. UYGULAMA 1. Bu etkinlikte öğrenciler hazırladıkları dergileri tüm sınıfla paylaşacaklar. Bu kapsamda önce gruplardan birer sözcü seçmelerini isteyin. 2. Grup sözcülerinden kendi dergilerini sınıfa tanıtmalarını isteyin. 3. Posterleri hep birlikte değerlendirin. Her posterin en beğenilen özelliğini belirleyin. 4. Ortaya çıkan tüm bu özellikler bir araya getirilerek, bir dergide olması gereken özellikleri ortaya koyarak dersi sonlandırın. Benzer Konular: 5.1.16 Sınıf Dergimiz Sahnede Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

5.1.16 Benim Dosyam, Benim Ürünlerim

SÜRE: 80 dk. KAZANIMLAR 5.4.2.7. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır. 5.4.3.6. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu sunuyu paylaşır. ANAHTAR KELİMELER Ürün Dosyası MATERYALLER Öğrencilere ait dijital ürün dosyaları HAZIRLIK Öğrenciler daha önce hazırladıkları dijital ürün dosyalarını beraberlerinde getirir. UYGULAMA 1. Öğrenciler dosyalarını sergilerler. 2. Üç farklı öğrenciye ait üç farklı ürünü ilgili kontrol listesini kullanarak değerlendirmesini isteyin. 3. Eksik kalan ürünleri son olarak siz değerlendirerek her öğrenciye ürün dosyasına ilişkin bir puan verin. Bu puan süreç değerlendirmeye dair olduğu için genel notun %50’sini oluşturabilir. Benzer Konular: 5.1.16 Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

5.1.15 Sınıf Dergimiz Hazır Çalışması

SÜRE: 35 dk. KAZANIMLAR 5.4.2.3. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler. "Sayfa boyutu, dikey-yatay kullanımı, tablo ekleme, stil oluşturma gibi özellikler kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır." 5.4.3.3. Sunu hazırlama programı ile oluşturduğu sunuyu düzenler. "Slayt düzeni değiştirme, animasyon ve etkileşim ekleme gibi özelliklerin kullanılması sağlanır." ANAHTAR KELİMELER Dijital ürün MATERYALLER Dergi ile ilgili olarak önceki haftalarda hazırlanan ürünler. HAZIRLIK Bu etkinlikte öğrencilerin kelime işlemci programında hazırladıkları dergiyi, sunu programlarını kullanarak sunmalarını sağlayın. Dileyen öğrenciler tüm bilgilerini içeren bir posteri de sunu programında hazırlayıp sunabilirler. UYGULAMA 1. Öğrencilerin hazırladıkları dergiyi grup olarak sunmalarını isteyin. 2. Hazırlanacak sunu dosyasını gruptaki öğrencilerin daha önceden hazırladıkları sunu dosyaları içerisinden seçilmesini sağlayın. Seçilen ...

5.1.15 Sınıf Dergimizde Neler Olsun? Çalışması

SÜRE: 40 dk. KAZANIMLAR 5.4.1.2. Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür. "Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen görsel işleme programları kullanılarak görseller üzerinde kesme, rengini değiştirme, yeni bir görsel çizme gibi etkinlikler yaptırılır." 5.4.2.3. Kelime işlemci programı ile oluşturduğu belgeyi düzenler. "Sayfa boyutu, dikey-yatay kullanımı, tablo ekleme, stil oluşturma gibi özellikler kullanılarak biçimlendirme yapılması sağlanır." ANAHTAR KELİMELER Dijital ürün MATERYALLER Dergi ile ilgili olarak önceki haftalarda hazırlanan ürünler HAZIRLIK Öğrencilerin daha önce hazırladıkları dijital ürünlerini beraberlerinde getirmelerini sağlayın. UYGULAMA 1. İlk 5 dakika sınıfla ilgili yaptıkları ürünleri seçerek ve bir araya getirerek dergiyi oluşturacaklarına dair bilgi verin. 2. Öğrencilerden 4-5 kişilik gruplar oluşturarak önce dergi kapağına, sonra da dergi içeriğinde yer verecekleri tanıtım, şiir, spor vb. ala...

5.1.11 Şapkalar Konuşuyor Etkinliği

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.3.3.2. Sanal ortamda iletişim kurmanın olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır. ANAHTAR KELİMELER Sanal Ortam, İletişim MATERYALLER 5.1.11.B1 - Şapkalar Konuşuyor Kartları HAZIRLIK Etkinlik için 5.1.11.B1 - Şapkalar Konuşuyor kartlarının çıktısını alınız. UYGULAMA 1. Sınıftan 6 öğrenci seçilir. Öğrencilere kırmızı, siyah, yeşil, sarı, beyaz, mavi renkli şapka görsellerinin ve özelliklerinin olduğu kartlar verilir. Ardından şu açıklamalar yapılır: “Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Elinizde bulunan şapkaların her birinin farklı özellikleri var. Sizden şapkanızın size sağladığı bakış açısı ile size vereceğim konu hakkında düşündüklerinizi anlatmanızı istiyorum. Konuyu verdikten sonra 3 dakika düşünme süreniz olacak. 2. Şapkaların detaylı özellikleri kartlar üzerinde yazmaktadır. Kart özellikleri hakkında tüm öğrencilere bilgi verin: 3. Öğrencilere konuyu söyleyin: “Ülkemizde İnternet’in yaygınlaşması ile sanal ortamda iletişim de hızla...

5.1.11 İletişim Araçlarını Tanıyalım Etkinliği

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 5.3.3.1. İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler. "Yazılı, sesli, ve görüntülü-sesli iletişim araçlarına yer verilir." ANAHTAR KELİMELER İletişim Araçları MATERYALLER 5.1.11.A1 - İletişim Araçlarını Tanıyalım Kâğıtları HAZIRLIK İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvarlara yapıştırılmak üzere hazırlanır. UYGULAMA 1. Öğrencilere aşağıdaki senaryo verilir; “Elif evde tek başına televizyon izlerken okula gitme saatinin yaklaştığını fark eder. Televizyonu kapatır ve okula gitmek için hazırlanır. Evden çıkmadan önce akşam geç geleceğini hatırlayarak annesine bir not yazar ve notu annesinin görebileceği bir yere bırakır. Evden çıkar. Yolda sınıf arkadaşı Eylül ile karşılaşır. Sohbet ederek okula doğru yürürler…” Senaryo okunduktan sonra öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur; a. Sizce iletişim nedir? Öğrencilerden gelen yanıtlar sonucunda bir “iletişim” tanımı ortaya çıkar. Gerekli durumlarda öğretmen tarafı...