Ana içeriğe atla

Code.Org Nedir? Öğretmen Hesabı Nasıl Oluşturulur? Nasıl Sınıf Eklenir? Öğrenci Nasıl Eklenir? Öğrenci Takibi Nasıl Yapılır?

 

Code.Org Nedir?

Code.org Nedir?

Öğrencilerimize blok tabanlık programlamayı eğlenerek öğreten güzel bir portaldır. Türkçe dil desteği ve onlarca uygulaması sayesinde, blok tabanlı programlama öğretilirken vazgeçilmez bir platformdur.


Öğretmen Hesabı Nasıl Oluşturulur?

Öğretmen Hesabı Nasıl Oluşturulur?

Öncelikle code.org sitesine girelim. Sonra, ekranın sağ üst köşesinde yer alan Giriş Yap kısmını tıklayınız. 

Öğretmen Hesabı Nasıl Oluşturulur?


Giriş kısmına tıkladıktan sonra, eğer daha önce bir hesabınız var ise sol taraftaki kısımdan bilgilerinizi girip giriş yapabilirsiniz. Eğer kayıtlı hesabınız yoksa sağ taraftaki yerden google, facebook veya microsoft hesaplarınız ile de giriş yapabilirsiniz. Kayıt oluşturmak istiyorsanız Hesap oluştur butonuna tıklayınız. 


Hesap oluştururken giriş yapacağınız e-posta adresi ve parolanızı tanımlayınız ve Kaydol butonuna tıklayınız.


E-posta adresinizi ve parolanızı tanımladıktan sonra Hesap türünü öğretmenseniz öğretmen olarak seçin, sistemde gözükmesini istediğiniz isimi belirleyin. Okul kısmından ise yaşadığınız Ülke ve Okul türünü belirleyip hesabıma git butonuna tıklayınız. 

Nasıl Sınıf Eklenir?

Artık hesabınız oluşturuldu ve hesabınıza giriş yaptınız Giriş yaptıktan sonra sol tarafta Kontrol panelim kısmına tıklayınız.

code.org'ta sınıf nasıl oluşturulur?

Kontrol paneline tıklayınca ekranın üst kısmına yeni bir sınıf bölümü ekle kısmında bölüm oluştur butonuna tıklayarak öğrencilerimizin seviyesine uygun kursları bölümleri seçiyoruz.

code.org'ta sınıf nasıl oluşturulur?

Uygun bölümü seçtikten sonra gelen ekranı inceleyelim;


Öğrenciler code.org'a şifreleri ile giriş yaptıklarında karşılarına çıkacak bölüm ismini giriş yapabilirsiniz. Birden fazla sınıfınız varsa hatırlayacağınız şekilde isim verebilirsiniz. Açacağınız kurstaki öğrencilerin sınıf seviyelerini seçiniz. Öğrencilerine uygun kurs seçiniz. Böylece, bir sınıf veya öğrenci gurubu için sınıf ve kurs oluşturmuş oldunuz. Şimdi öğrencileri bu oluşturduğumuz bölüme kayıt etme ve şifre verme işlemlerine bakalım.

Kursa Öğrenci Nasıl Eklenir?

code.org'ta öğrenci nasıl eklenir?

Kursumuzu tanımladıktan sonra eklediğimiz kursun karşısında öğrenci ekle butonuna tıklayalım.


Kursumuza tek tek öğrenci ekleyeceğimiz gibi toplu şekilde de öğrenci ekleyebiliriz.

Tek Tek Öğrenci Ekleme

Öğrenci adı yazan yere öğrencimizin adını yazınız, öğrencisinin yaşını  ve cinsiyetini seçiniz. İşlemler kısmının altında ki Ekle butonuna tıklayarak öğrencimizi kursumuzu kayıt ediyoruz. Öğrenci code.org sistemine giriş yapmak için Giriş butonuna tıklar, kursun 6 haneli giriş kodunu(Resimde Kişisel Oturum Bilgisinin altındaki 6 haneli kod) girdikten sonra isminin üzerine tıklayarak öğretmen tarafından verilen sözcüğü(Sözcükleri göster butonuna tıklayarak ekranda çıkan sözcüğü öğrenciye veriniz) yazarak kursa katılır.

Toplu Öğrenci Ekleme

Birden fazla öğrenci ekle butonuna tıklayınız. 

code.org'ta toplu şekilde öğrenci nasıl eklenir?

Ekrana gelen yerde öğrencilerin isimleri satır satır yazarak Bitti butonuna basalım.


Toplu öğrencileri ekledikten sonra öğrencilerin yaşlarını ve cinsiyetlerini seçip kaydet butonuna basmayı unutmayalım.

Öğrencileri kaydettikten sonra Sözcükleri göster butonuna tıklayarak öğrencilerin gizli sözcüklerini yazıp verebilirsiniz. Ya da Giriş kartlarını yazdır butonuna tıklayarak öğrencilerin toplu sisteme giriş 6 haneli kodlarını ve gizli sözcüklerini yazılı basıp verebilirsiniz.


Code.org sitesine girdikten sonra Giriş butonuna öğrenci tıklayarak 6 haneli bölüm kodunu yukarıya girerek öğrenci sisteme giriş yapar.


Sisteme giriş yaptıktan sonra öğrenci kendi isminin üzerini tıklar.


Öğretmeninden aldığı gizli kelimeleri yazarak kurs ekranına gelir ve kursa başlar.


Kursta Öğrenci Takibi Nasıl Yapılır?

code.org'ta öğrenci nasıl takip edilir?


Öğretmen olarak sisteme giriş yaptıktan sonra kurs bölümünün üzerini tıklayalım sonrasında öğrenciyi seçerek öğrencinin o bölümde yaptığı işlemleri görebilirsiniz.


Benzer Konular:

Bilişim ve İnternet Kulübü Dökumanları İçin TIKLAYINIZ

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bluetooth Kontrollü Araç Yapma - Mblock ile Arduino

Telefonumuzdan Bluetooth Kontrollü Araç yapacağız: Malzeme Listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-2 adet  dc motor 4-Jumper Kablolar 5-1 adet L298N motor sürücü modülü 6-2 adet 9v pil 7-2 adet dc motorun ucuna bağlayacağımız teker 8- 1 adet HC-05 veya HC-06 bluetooth modül kartı Malzemelerine ihtiyacımız var. Bağlantı Şeması: Önceki dersimizde  tek dc motor  ve iki dc motor ile bluetooth ile led yakmayı  öğrenmiştik. Öncelikle L298N motor sürücüsündeki 12V ucunu, 9v pilimizdeki (+) ucuna bağlıyoruz(kırmızı kablo). Arduino Uno'daki GND Ucu ile L298N motorundaki GND ucunu bir kablo ile birleştirip pilimizdeki (-)ucuna bağlıyoruz.  Eğer, motorumuz sabit hızla gitmesin diyorsak Enable uçlarında bulunan kelepçeleri kaldırıyoruz. Ortaya iki tane pin çıkacak. Öndeki pini jumper kablo ile arduino kartımızdaki PWM pinlerinden birine bağlıyoruz. Eğer sabit hızda çalışacaksa motor bu Enable(ENA,ENB) uçlarını kullanmanıza gerek yok. Sadece Enable uçlarına bağladığımızd

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ