Ana içeriğe atla

Scratch ile Bilgisayar Giriş ve Çıkış Donanım Birimleri Oyun Yapımı

 Bu uygulamamızda scratch programı ile bilgisayar giriş ve çıkış donanım birimleri oyunu yapacağız. Oyunda şu şekilde olacak; kullanıcıdan donanım parçalarını giriş ve çıkış aygıt alanlarına sürükleyip bırakmaları istenecek. Kullanıcı donanım parçasını doğru alana yerleştirirse 5 puan alacak, eğer yanlış alana yerleştirirse -5 puan kaybedecek. Şimdi oyunumuzu scratch programında kodlamaya geldi. 



Öncelikle kostümler menüsünden Giriş ve Çıkış donanım birimlerini üzerine yerleştireceğimiz kuklaların çizimini yapıyoruz. Ondan sonra önceden bilgisayarımıza indirdiğimiz donanım birimlerini ve doğru veya yanlış yaptığında ki emoji ifadeleri ile alkış sesini uygulamamızın içerisine ekliyoruz.



Bilgisayar Giriş ve Çıkış Donanım Birimleri Oyunu - Scratch Örnekleri

Gelelim Kod Kısmına;

Uygulamaya oynayan kişi donanımı doğru alana yerleştirirse 5 puan kazanacak yanlış yere yerleştirirse -5 puan kaybedecek. Bunun için puan durumunu tutacak bir değişkene ihtiyacımız var. Değişkenler menüsünden puan durumu adında bir değişken oluşturuyoruz.

Ekran donanım parçasının içerisindeki kod:

Bilgisayar Giriş ve Çıkış Donanım Birimleri Oyunu - Scratch Örnekleri
 

Yeşil bayrak tıklanınca uygulama yeniden başlayınca puan durumunu 0 yapıyoruz ve ekran donanım parçasını ekranda bir yere sabitliyoruz. Bunuda Hareket menüsünden x ve y koordinatına git komutuyla yapıyoruz. Bu donanım parçasını istediğimiz yere taşıyabilmemiz için iki tane olasılık var bunlardan birincisi fareye basılımı ikincisi taşıyacağımız yerin renklerini seçerek algılamasını sağlıyoruz. Bunun için kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunun içerisine "Eğer" kodunu alıyoruz içerisindeki boşluğa bizim iki şartımızın aynı anda sağlayacak olan "Operatörlerden" ve kodunu alıyoruz. İçerisine "Algılama" menüsünden fareye basılı mı? ve rengine değdimi kodlarını yerleştiriyoruz. Ekran donanım parçası çıkış birimi olduğu için öncelikle çıkış aygıtlarının toplandığı alanın rengi pembe o rengi seçiyoruz. Eğer bu iki şart sağlanıyorsa doğru haberi salınıyor. Her bir donanım için farklı isimde doğru haberi salınıyor. Sonrasında o alana ekran donanım parçasını bıraktıktan sonra belli bir yere gitmesi için hareket menüsünden belirli bir koordinat belirleyip parçanın oraya gitmesini sağlıyoruz. Böylece 5 puan kazanıyoruz. Kontrol menüsünden eklediğimiz bu diziyi durdur kodu ile ekran veya o donanımla ilgili tüm kodların çalışmasını durduruyoruz. Ekranın yanlış yere de taşıyabiliriz. Bunu yine Eğer ise ayrıca Ve komutu ile kontrol ediyoruz. Eğer fareya basılı ve sarı rengine değdi ise ekran resmi yine pembe alanda olan belirlediğimiz koordinata gidiyor. Bu donanımın Çıkış aygıtı olduğu uyarı yapılıyor ve -5 puan kaybediyoruz. 

Scratch Örnekleri

Eğer donanımı doğru alana koyduysa doğru haberi salındığında puan değişkenini 5 puan artırıp alkış sesini başlatıyoruz.


Eğer donanımı yanlış alana sürüklediysek yanlış haberi salındığında puan değişkenini -5 puan azaltıyoruz.

Scratch Oyun Kodları

Donanımı doğru alana sürükleyip bıraktığımızda alkış simgesi çıkma kodu

Scratch Oyun Yapımı
Donanımı yanlış alana sürükleyip bıraktığımızda üzgün surat ifade simgesi çıkma kodu

Diğer donanım parçalarının içerisindeki kodlar ve mantıkları aynı olduğu için teker teker yer vermedim onlara.





Bilgisayar Giriş ve Çıkış Donanım Birimleri Oyununun Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Programın Çalışır Halini Görmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

NTC Sensörü ile Sıcaklık Ölçümü Yangın Alarmı- Mblock İle Arduino

NTC ısıya duyarlı bir sensördür.  Bu uygulamamızda NTC Sensörü ile Sıcaklık ölçümü yapıp ve Buzzer Kullanarak bir yangın alarmı uygulaması yapacağız.  Malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-1 adet Buzzer 4-1 adet NTC Sensörü 5-Jumper Kablolar 6-1 adet Led Malzemelerine ihtiyacımız var. Breadboard'muza eklediğimiz Buzzer'ın uzun bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 11  nolu dijital pine bağlantı kuruyoruz. Buzzer'ın kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. NTC Sensörü 2 adet bacak var. Bacakları eşit boydadır. Bacakların birine direnç bağlıyoruz. Direncin ucunu 5 Volta bağlıyoruz. Direnç bağladığımız bacaktan yine kablo ile Analog pinlerin birisine bağlıyoruz. A0 olarak bağlantısını kurdum. NTC'nin diğer bacağını ise GND(negatif) uca bağlıyoruz. Led'in ise uzun bacağına direnç bağlıyoruz. Bu uçtan ise 8 nolu dijital pine kablo ile bağladım. Kısa bacağını ise GND...

Kitap Okuma Afişi - PSD İndir

Kitap Okuma Afişi Kitap Okuma Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Yazılar: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)