Ana içeriğe atla

5.2.13 D BU LABİRENT BENİ DURDURAMAZ


5.2.13 D BU LABİRENT BENİ DURDURAMAZ

SÜRE: 35 DK.

KAZANIMLAR
5.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını kullanan algoritmalar geliştirir.
5.5.2.6. Karar yapısını ve işlevlerini açıklar.
5.5.2.8. Döngü yapısını ve işlevlerini açıklar.
Tekrarlanan işlemler için döngü yapılarının gerekliliği üzerinde durulur.

ANAHTAR KELİMELER
Blockly Oyunlar, Blok Tabanlı Programlama

MATERYALLER
Blockly Oyunlar - Labirent oyunu sayfası
5.2.13.D1 - “Blockly Labirent Oyun Çözümleri” pdf dokümanı

HAZIRLIK
Ders süresini verimli kullanabilmek amacıyla Blockly Labirent oyunu çözüm aşamalarını “Blockly Oyun Çözümleri” pdf dokümanı üzerinden ders öncesinde inceleyebilirsiniz.

UYGULAMA
Dersin ikinci saatinde Labirent oyununun 3-4-5-6 ve 7. seviyelerinin öğrenciler tarafından keşfedilerek yapılması için öğrencilere serbest zaman tanınır. Labirent oyunu, görüleceği üzere 10 seviyeden oluşmaktadır. Ancak, ilk 7 seviyenin sınıfta yapılması kazanımlara ulaşılması için yeterli olacaktır.
Öğretmenin, oyunların çözümü sürecinde, öğrencilere rehberlik yapması iyi olacaktır. Rehberlik sürecinde iki oyun seviyesine yönelik ek açıklama yapmak gerekmektedir:



Öncelikle 3. oyun seviyesinden itibaren yeni bir kod bloğu olan “Döngü” bloğu sürece dâhil edilmekte ve oyuna belirli bir blok sayısı ile tamamlama şartı
eklenmektedir. Bu noktada, yanda gösterildiği biçimde “Döngü” bloklarını, yapılan işlemleri daha kısa kodlarla ifade etmek ve işlemin yazımını kolaylaştırmak için
kullandığımızı öğrencilere açıklamak yerinde olacaktır.


İkinci olarak 6. oyun seviyesinde “Şart” ifadesi sürece dâhil edilmektedir. Bu seviye için, şart ifadelerinin var olan koşulları kontrol edip tercihler doğrultusunda
karakteri ilerletmek için kullanıldığı bilgisi yandaki şekil üzerinden öğrencilere açıklanır. Uygulamaların tamamlanması için 25 dakika süre tanındıktan sonra tüm seviyelerin yanıtları son 10 dakika ekranda yansıtılarak anlatılır. Bu aşamada çözümlerin kontrolü için “Blockly Oyun Çözümleri” pdf dokümanı
kullanılabilir.

 Benzer Konular:

 5.2.13 Labirentte Kayboldum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Sene Sonu Ders Kesim Raporu

Sene sonlarında idareye teslim edilen sene sonu ders kesim raporunu aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllUzBEZFhvWFZBZTA/view?usp=sharing Benzer Konular: Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

İmam Hatip Ortaokulu Logoları - PSD İndir

İmam Hatip Ortaokulu Logolarının Ücretsiz PSD halini indirmek için TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)