Ana içeriğe atla

Scratch ile Sayı Tahmin Oyunu Yapımı

Scratch programı ile beraber sayı tahmin oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız Sayı tahmin oyunu için: 1-10 arasında rastgele üretilen sayıyı tahmin etmek için 3 hakkın olacak.


Sayı Tahmin Oyunu Yapımı - Scratch Örnekleri

Scratch Sayı Tahmin Etme Oyunu
 Öncelikle Veri kısmından tahmin edilecek sayı diye bir değişken oluşturuyoruz. Bu değişken'e 1-10 arasında rastgele bir sayı üretmesi için  İşlemler kısmından 1-10 arasında sayı tut kodunu  tahmin edilecek sayı değişkeninin içerisine yerleştiriyoruz. Böylece üretilecek rastgele sayı bu değişkene atanacak ve sayı bu değişkende tutulmuş olacak. Ondan sonra kullanıcıdan sayı tahmini almak için Algılama'a kısmından Sor ve Bekle kodunu kullanıyoruz. Kişinin kaç hakkı kaldığını görmesi için Veri kısmından Kalan Hakkın diye bir değişken üretiyoruz. Bu değişkeni kullanıcı ilk tahminini girdikten hemen sonra bir azaltıyoruz. Kişinin girdiği tahmin yanıt değişkenine atanıyor. Şimdi, bunu bilgisayarın rastgele ürettiği sayı ile kontrol ettirmemiz lazım. Bunu, Kontrol bölümünden Eğer kodu ile yapıyoruz.İşlemlerden, değilse kodunun içerisine tahmin edilecek sayı ve yanıtı karşılaştırmak için yerleştiriyoruz.  Eğer, tahmin edilecek sayı bizi girdiğimiz yanıta eşit değilse kullanıcıya Algılama bölümünden sor ve bekle kodunu kullanarak üzgünüz mesajı verip yeniden bir yanıt girmesini isteyelim. Bu esnada Kalan Hakkı 1 azaltmayı unutmayalım. Eğer, bilgisayarın ürettiği sayı bizim yanıtımıza eşitse; Bunun için yine Kontrol bölümünden Eğer, İşlemler bölümünden eşittir kodunı alıp eğer ise kodunun içine yerleştirelim ve eşittirin her iki yanına Tutulan sayı ve bizim yanıtımız olsun. Eşitlik var ise biz sayıyı doğru tahmin etmiş oluyoruz. Görünümden tebrikler mesajı ekleyip, son olarak bilgisayar tuttuğu sayıyı kullanıcıya yinede gösteriyoruz.Sonra, bütün kodları durduran Hepsi Durdur kodunu kontrol bölümünden ekliyoruz. Eğer, bu kodu eklemezsek kullanıcı ilk hakkını tutulan sayıyı tahmin etti diyelim program yine çalışmaya başlar ve 2 defa daha kullanıcıdan sayı tahmini alır. Çünkü, kodlar 2 defa tekrarlanmak üzere kuruldu. Eğer, kullanıcı 3 hakkında da bilemedi O zaman üzgünüz mesajı verip, bilgisayarın tuttuğu sayıyı Görünümden eklediğimiz 2 saniye düşün kodunun içerisine Veri kısmında oluşturduğumuz tahmin edilecek sayı değişkenini ekliyoruz.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Bluetooth Kontrollü Araç Yapma - Mblock ile Arduino

Telefonumuzdan Bluetooth Kontrollü Araç yapacağız: Malzeme Listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-2 adet  dc motor 4-Jumper Kablolar 5-1 adet L298N motor sürücü modülü 6-2 adet 9v pil 7-2 adet dc motorun ucuna bağlayacağımız teker 8- 1 adet HC-05 veya HC-06 bluetooth modül kartı Malzemelerine ihtiyacımız var. Bağlantı Şeması: Önceki dersimizde  tek dc motor  ve iki dc motor ile bluetooth ile led yakmayı  öğrenmiştik. Öncelikle L298N motor sürücüsündeki 12V ucunu, 9v pilimizdeki (+) ucuna bağlıyoruz(kırmızı kablo). Arduino Uno'daki GND Ucu ile L298N motorundaki GND ucunu bir kablo ile birleştirip pilimizdeki (-)ucuna bağlıyoruz.  Eğer, motorumuz sabit hızla gitmesin diyorsak Enable uçlarında bulunan kelepçeleri kaldırıyoruz. Ortaya iki tane pin çıkacak. Öndeki pini jumper kablo ile arduino kartımızdaki PWM pinlerinden birine bağlıyoruz. Eğer sabit hızda çalışacaksa motor bu Enable(ENA,ENB) uçlarını kullanmanıza gerek yok. Sadece Enable uçlarına bağladığımızd