Ana içeriğe atla

Kayıtlar

5.2.7 A AKIŞ ŞEMALARI

SÜRE: 20 DK. KAZANIMLAR 5.5.1.14. Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar. ANAHTAR KELİMELER Akış Şeması, Tekrarlı Yapı, Karar Yapıları, Doğrusal Yapı MATERYALLER 5.2.7.A1 - Sabah Rutini Akış Şeması Görseli 5.2.7.A2 - Kek Tarifi Akış Şeması Görseli 5.2.7.A3 - Akış Şeması Sunumu HAZIRLIK Dersten önce akış şeması sunumu, sabah rutini ve kek tarifi görsellerini yansıtmak üzere hazırlayın. İsterseniz kek tarifi görselinin büyükçe bir çıktısını alıp akış şemalarını hatırlatmak üzere sınıfa asabilirsiniz. UYGULAMA 1. Çocuklara algoritmaların adım adım yazılmış talimatlar olduğunu hatırlatın, ve bu yazılı talimatları daha kolay takip etmek için akış şemaları kullanıldığından bahsedin. 2. Öncelikle sabah rutini akış şeması görselini kullanarak bir algoritmanın akış şeması şeklinde nasıl göründüğünü gösterin. Sabah rutini doğrusal bir akış içerdiğinden çok karmaşık değil daha sonra kek tarifi akış şemasını gösterin. 3. Bu şemayı daha iyi anlamak için önce akı...

5.2.7 C KEDİCİK SUSAMIŞ

SÜRE: 10 DK. KAZANIMLAR 5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer. Akış şemasının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır. ANAHTAR KELİMELER Akış Şeması, Tekrarlı Yapı, Karar Yapıları, Doğrusal Yapı BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ Algoritmik Düşünme UYGULAMA 1. Çocuklarla aşağıdaki senaryoyu paylaşarak bir akış şeması çizmelerini isteyin. Öğrencilerden bu çizimi, kelime işlemci programları veya başka çizim programlarını kullanarak yapmalarını isteyebilirsiniz. 2. Soğuk kış günlerinde sizin de bildiğiniz gibi bazı hayvanlar aç ve susuz kalabilir. Bir hayvan sever olarak siz de gün boyunca onlara yardım etmeye karar veriyorsunuz. Ancak bir sorunla karşılaşıyorsunuz. Dışarıya koyduğunuz su iki saat içinde donuyor ve yiyecekler de lapa lapa yağan karın altında kalarak görünmez oluyor. Siz de bu görevi kendinize hatırlatacak bir akış şeması oluşturun. KEDİCİK SUSAMIŞ ALGORİTMASI AKIŞ ŞEMASI B...

5.2.7 B TORTOP’UN EĞER-YOKSA YAŞAMI

SÜRE: 20 DK. KAZANIMLAR 5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer. Akış şemasının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır. BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ Algoritmik Düşünme ANAHTAR KELİMELER Akış Şeması, Tekrarlı Yapı, Karar Yapıları, Doğrusal Yapı UYGULAMA 1. Çocuklara Tortop’un Muhteşem Eğer-Yoksa masalını okuyun. 2. Çocuklarla birlikte Tortop’un hava durumuna bağlı hareketlerinin akış şemasını birlikte hazırlayın. 3. Çocuklardan 2. kayanın gelmesiyle ılık ve bulutlu bir günde Tortop’un neler yapacağına dair bir akış şeması çizmelerini isteyin. Öğrencilerden bu çizimi, kelime işlemci programları veya başka çizim programlarını kullanarak yapmalarını isteyebilirsiniz. Tortop’un hava durumuna bağlı hareketleri akış şeması Tortop’un ılık ve bulutlu bir günde yaptıkları akış şeması TORTOP’UN MUHTEŞEM EĞER - YOKSA YAŞAMI HİKAYESİ Benzer Konular: 5.2.7 Akışı Değiştiriyorum Ko...

5.2.7 D ROBOTUN ROTASI

SÜRE: 20 DK. KAZANIMLAR 5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer. Akış şemasının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır. ANAHTAR KELİMELER Akış Şeması, Tekrarlı Yapı, Karar Yapıları, Doğrusal Yapı BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ Algoritmik Düşünme MATERYALLER 5.2.7.D1 - Robotun Rotası Görseli UYGULAMA 1. Tahtaya Robotun Rotası Görselini yansıtarak aşağıdaki açıklamayı yapın ve birlikte akış şemasını oluşturun. Akış şemalarını algoritmamızın adımlarını tanımlamak için kullandık. Şimdi de bir aracı/nesneyi istediğimiz yere göndermek için nasıl bir akış şemaları hazırlayabileceğimize bakalım. Bu aslında bilgisayarda karşılaştığımız pek çok oyun ve animasyonun da temelini oluşturuyor. Şimdi şekilde yer alan aracın A noktasına ulaşması için akış şemasını oluşturalım. 2. Öğrencilerden bu akış şemasına benzer şekilde, aracın B noktasına, ulaşması için akış şeması oluşturmalarını isteyin. ( Başla...

Bluetooth Kontrollü Araç Yapma - Mblock ile Arduino

Telefonumuzdan Bluetooth Kontrollü Araç yapacağız: Malzeme Listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-2 adet  dc motor 4-Jumper Kablolar 5-1 adet L298N motor sürücü modülü 6-2 adet 9v pil 7-2 adet dc motorun ucuna bağlayacağımız teker 8- 1 adet HC-05 veya HC-06 bluetooth modül kartı Malzemelerine ihtiyacımız var. Bağlantı Şeması: Önceki dersimizde  tek dc motor  ve iki dc motor ile bluetooth ile led yakmayı  öğrenmiştik. Öncelikle L298N motor sürücüsündeki 12V ucunu, 9v pilimizdeki (+) ucuna bağlıyoruz(kırmızı kablo). Arduino Uno'daki GND Ucu ile L298N motorundaki GND ucunu bir kablo ile birleştirip pilimizdeki (-)ucuna bağlıyoruz.  Eğer, motorumuz sabit hızla gitmesin diyorsak Enable uçlarında bulunan kelepçeleri kaldırıyoruz. Ortaya iki tane pin çıkacak. Öndeki pini jumper kablo ile arduino kartımızdaki PWM pinlerinden birine bağlıyoruz. Eğer sabit hızda çalışacaksa motor bu Enable(ENA,ENB) uçlarını kullanmanıza gerek yok. Sadece Enab...

6.2.6 AYIKLA PİRİNCİN TAŞINI

KAZANIMLAR 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. MATERYALLER 6.2.6.A1 - Haydi Sırala! Çalışma Kâğıdı 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim Çalışma Kâğıdı 6.2.6.C1 - Böyle Biçim Ne Bu Hikâye Çalışma Kâğıdı 6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdı ÖNERİLEN DERS AKIŞI A. Çalışma - Haydi Sırala! (10 dk.) B. Çalışma - Farkı Fark Edelim (15 dk.) C. Çalışma - Yanlış Bunun Neresinde? (15 dk.) D. Çalışma - Ayıkla Pirincin Taşını (35 dk.) E. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.) 6.2.6 A HAYDİ SIRALA 6.2.6 B FARKI FARK EDELİM 6.2.6 C YANLIŞ BUNUN NERESİNDE 6.2.6 D AYIKLA PİRİNCİN TAŞINI Benzer Konular: 6.2.7 Benzer Sorun Benzer Çözüm Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.2.5   Farklı Yollardan Aynı Çözüm Konusu İçin  TIKLAYINIZ 5.2.6 Bir Algoritma Masalı Konusu İçin  TIKLAYINIZ

6.2.6 A HAYDİ SIRALA

SÜRE: 10 DK. KAZANIMLAR 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. ANAHTAR KELİMELER Sabit, Değişken, Problem, Programlama, Fonksiyon MATERYALLER 6.2.6.A1 - Haydi Sırala! Çalışma Kâğıdı 6.2.6.A2 - Haydi Sırala! Çalışma Kâğıdı Yanıt Anahtarı Makas, Yapıştırıcı HAZIRLIK 6.2.6.A1 - Haydi Sırala! çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. UYGULAMA Haydi Sırala! çalışma kâğıdını her öğrenciye bir tane olacak şekilde dağıtınız ve aşağıdaki açıklamayı yapınız; Günlük yaşamımızda yaptığımız işler gibi doğa olaylarının da kendi döngüleri ve algoritmaları vardır. Biraz düşündüğümüzde, bu döngülerin tamamlanabilmesi için de belli işlem adımlarının gerçekleşmesi gerektiğini fark edebiliriz. Haydi Sırala çalışma kâğıdında doğadaki su döngüsüne ilişkin görseller yer alıyor. Bu tabloda görüldüğü gibi su döngüsü yağışla başlıyor. Diğer aşamaların görselleri ise tablonun altında karışık olarak verilmiş. Sizden istenen bu resimleri keserek tablodaki u...