Ana içeriğe atla

Scratch ile Balon Patlatma Oyun Yapımı

Scratch ile Balon patlatma oyun örneğini yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balon patlatma oyun yapımı için 3 tane balon ve bir hedef resmi ekliyorum.(Balon sayısını çoğaltabilirsiniz) Oyuna başlamadan "Veri" kısmından patlatılan balon sayısını ve süreyi tutması için bir değişken ekliyorum. Şimdi balon1'in içine yazılacak kodlara geliyorum.


scratch balon patlatma oyunu

Yeşil bayrağa tıklanınca patlatılan balon sayısı 0 olsun. Böylece bir önceki oyundan kalan sayılar sıfırlanmış olur. İlkbaşta balonlar gizlensin. Sonrasında ise sürekli tekrarlıyarak 1-5 saniye arasında rastgele bir zamanda belirlediğimiz koordinatlar arasında rastgele bir yerde görünsün 2 saniye beklesin sonrasında gizlensin. X: -218/144 arasındaki koordinatlar ekranın en solu ile en sağının koordinatları Y:134/-235 ise ekranın en üstü ile en altının koordinatları. Bu aralıklarda rastgele gözükecek

Scratch Balon Patlatma Oyun Yapımı
.
Eğer balonumuz hedef tarafından nişan alınıp vurulursa; Balon vurul haberi salınır. Bu haber balon'umuza ulaştığı vakit, balon gizlenecek. Yukarıdaki kodların aynısını kopyalayıp yapıştırıyoruz.

Sonrasında Balon1'i kopyasını çoğalt diyip 2 tane daha kopyasını oluşturuyoruz.(Sizler daha fazla balonda çoğaltabilirsiniz.) Balonları çoğlattıktan sonra sadece ortaya çıkacak rastgele zaman aralığını değiştiriyorum. Ne kadar bilgisayar rastgele bir saniyede çıkarsada sürekli olarak aynı zamanda çıkmasını önleyebiliriz. Birde koordinat aralıklarını değiştiriyoruz. Böylece üst üste balonların gözükmesini önleyebiliriz.Fakat, koordinat aralıklarını değiştirsek bile bazen balonlar üst üste gözükebilir.

Şimdi Hedef'in kod kısmına gelelim.

Balon Patlatma Oyun Yapımı
Öncelikle yeşil bayrağa yıklanınca süre 40 saniye olsun. Üste çık komutu ile hedefin balonların üstünde gözükmesini sağlayabiliriz. Hedefimiz sürekli olarak fare oku'nu takip etsin. Böylece faremizi nereye götürürsek hedef resmide o noktaya gidecektir. Şimdi hedef aldığımız balonları patlatmaya vurmaya geldi. Eğer hedefimiz; Balon1'e değdi ve fareye basılı ise Balon1 haberini sal. Bu haber gelince ne yapılacağı yukarıdaki Balon1 kodunun içinde yer almaktadır. Ve bu kontrolü eklediğimiz tüm balonlar için yapıyoruz.


Hedefimiz, balonu nişan alıp aynı anda fareyede basarsak balonu vurdun haberini salınır. Bu haber gelince ise patlatılan balon sayısını 1 artırırız.

scratch oyun yapımı,

Yeşil bayrağa tıklanında sürekli olarak 1 saniye bekleyip süreyi 1 azaltırız. Süremiz 0'a eşit olup olmadığını kontrol etmemiz gerekmektedir. Eğer etmezsek süremiz eksilere kadar düşer. Eğer süremiz 0'a eşitse süreniz bitti uyarınız ekrana gelir. Ve tüm nesneleri durdurur.




Oyunun Çalışma Dosyasını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Oyunun Çalışır Halini Oynamak İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...