Ana içeriğe atla

Dört İşlem Öğrenme Programı


Bu programın amacı öğrencilerin Dört İşlemi eğlenerek öğrenmelerini hedeflemektedir.

Programı, verdiğim indirme linkine tıklayarak indiriniz. 

İndirme Linki:

İndirme için

Öncelikle programı winrar dosyasından çıkartıyoruz. (Win rar programı yüklü değilse programı yükleyiniz). Klasörün içindeki setup dosyasına tıklayarak programımızı kurmaya başlıyoruz. (Virüs programı program kurulumuna izin vermiyebilir. Virüs programına izin ver diyoruz)
Karşımıza çıkan menüden “INSTALL” butonuna basıyoruz.


Program kurulduktan sonra programa başlat menüsünden ulaşabilirsiniz. Programın kısayolunu masaüstünende kısayolunu oluşturmak için başlat menüsündeki programın simgesini Mouse ile masaüstüne sürükleyip bırakın.


Programımız açılış ekranı gelecektir.



Yapmak istediğiniz ekranı seçin

Örnek:
Toplama İşlemini tıklarsanız aşağıdaki ekran gelecektir.


“Yarışmaya Başla” butonu tıklandıktan sonra rastgele 2 basamaklı sayı üretilecek. Sizden sonucu bulmanız istenecek.


Sonucunuzu Sonuç kısmına basın süreniz dolmasından sonra “Kontrol” et butonu aktif olacak. Eğer sonucu doğru tahmin ederseniz 10 puan kazanacaksınız. Bilemezseniz veya sonuç kısmını boş bırakırsanız -10 puan kaybedeceksiniz.  Yeni soruya geçebilmeniz için sonucunuzu kontrol ettikten sonra “Yeni Soru” butonunu tıklayın. 3. Basamaklı sayılarda toplamaya geçebilmeniz için 100 puan toplamanız gerekmektedir.
200 puan topladığınız zaman yaptığınız işlemi başarıyla tamamlamış olacaksınız.

Not: Bölme işleminde 3 basamaklı sayıyı 2 basamaklı sayıya bölme işleminde Yeni soru butonuna beklediğinizde soru biraz yavaş gelmektedir. Sebebi, program rastgele sayı üretiyor ve bu sayıların bir birine tam bölünüp bölünmediğini kontrol ettiği için soru biraz yavaş gelmektedir.

Benzer Haberler

5,6,7 ve 8. Sınıflar İçin Takdir Teşekkür Hesaplama İçin Tıklayınız 

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Potansiyometre İle Elma Toplama Oyunu- Arduino İle Mblock

Bu uygulamaya geçmeden önce Potansiyometre ile Led Yakma işlemini yapmıştık. Potansiyometrenin kurulumunu ve gerekli malzemeleri buradan öğrenebilirsiniz.  Gelelim Mblock programında kodlarımızı yazmaya. Öncelikle internetten bir arka plan bulun sahne kısmından arka planı değiştiriyoruz. Yeni kukla kısmından 3 adet elma (Elma sayısını çoğaltabilirsiniz) ve 1 adet sepet ekliyorum. Elmaların İçindeki kodlar şöyle: Yeşil bayrak tıklandığından veri kısmından oluşturduğumuz toplanan elma sayılı değişkenimiz 0 olsun kodunu ekliyoruz. Bunu eklemezsek, oyun daha önce oynandıysa toplanan elma sayısı kaldığı yerden devam eder. Elmaların rastgele olarak yatayda bir yerde çıkması için hareket menüsünden eklediğimiz x ve y noktasına git kodunun içine rastgele sayı üreten kodu işlemler menüsünden alıp x noktasının içine ekliyoruz. Burada elmanın hangi aralıklarda çıkmasını istiyorsak o aralıktaki başlangıç noktalarını yazıyoruz. ve elmanın görünmesini sağlıyoruz. Elma, yukarıdan aşağ...

5.1.12 Görsel İşleme Programları

SÜRE: 5dk. KAZANIMLAR 5.4.1.2. Görsellerle ilgili düzenleme işlemlerini yürütür. "Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen görsel işleme programları kullanılarak görseller üzerinde kesme, rengini değiştirme, yeni bir görsel çizme gibi etkinlikler yaptırılır." ANAHTAR KELİMELER Çizim Programı, Görsel Düzenleme MATERYALLER 5.1.12.C1 - Hangi Programla Çizsem? Afişi HAZIRLIK Derse girmeden önce ilgili afişi yazıcıdan çıkarın. UYGULAMA 1. Dersin girişinde aşağıdaki soruları sorarak öğrencilerin görsel işleme programları hakkında fikir üretmelerini sağlayın. •• Bir çizim/resim yapmak isteseydiniz ne tür bir çizim/resim yapardınız? •• Oluşturacağınız çizimin/resmin içerisinde neler olsun isterdiniz? •• Bu çizimi/resmi oluşturmak için nasıl bir yol izlerdiniz? •• Bu resim/çizim yaparken bilgisayardan nasıl yararlanabiliriz? 2. Gelen dönütleri değerlendirdikten sonra etkileşimli tahta varsa tahtadan, projeksiyon varsa projeksiyonla, her ikisi de yoks...