Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 6. Sınıf 2. Dönem 1. Yazılı Sorularının Cevabı


1.   Aşağıdakilerden hangisi Bilgisayardaki sistem bilgisine ulaşabiliriz.
a) Bilgisayarım- sağ tuş -Özellikler                        
b) Belgelerim
c)Ağ Bağlantılarımdan
d)Aygıt Yöneticisinden

2.    Bilgisayarın kaynaklarına masa üstünde bulunan hangi öğeden ulaşırız? (C:\Sabitdisk,  A:\Disket,  Denetim Masası,  CD Sürücü)
a) Belgelerim                     b) Denetim Masası

c) Donatılar                       d) Bilgisayarım

3.   İmleç hızını ve Harf yineleme hızını nasıl değiştiririz?
a)Başlat\Denetim Masası\Klavye
b)Başlat\Denetim Masası\Bölge ve Dil Ayarları
c)Başlat\Denetim Masası\İşlem Merkezi
d)Başlat\Denetim Masası\Aygıt Yöneticisi

4. Donanım parçalarının özelliklerini nereden görebiliriz?
a)Sistem                   c)  Donanım parçaları
b) Aygıt Yöneticisi    d) Program ve Özellikler

5. Yeni Kullanıcı Nasıl eklenir?
a) Başlat\Denetim Masası\Ebeveyn Denetimleri
b) Başlat\Denetim Masası\Windows Defender
c) Başlat\Denetim Masası\Kullanıcı hesapları
d)Başlat\Denetim Masası \ Klasör Seçenekleri
6. Aşağıdakilerden hangisi Windows işletim sistemine ait Görev Çubuğu üzerinde bulunmaz?
a) Başlat menüsü
b) Açık olan programlar
c) Denetim masası simgeleri
d) Tarih\saat simgesi
7.Geri dönüşüm kutusunu boşaltmak için aşağıdakilerden hangisi kullanılır?
a-)     Görünüm Menüsü-Geri Dönüşüm Kutusunu Boşalt

b-)    Araç çubuğu - Geri Dönüşüm Kutusunu Boşalt
a-)   Düzen Menüsü - Geri Dönüşüm Kutusunu Boşalt
d)Hiçbiri

8. 


Yukarıdaki sürücülerin bulunduğu pencere aşağıdakilerden hangisidir?
a-)   Denetim Masası
b-)   Geri Dönüşüm Kutusu
c-)   Bilgisayar
d-)   Masaüstü
9.  Sosyal Medya kullanırken neleri rahatlıkla paylaşabiliriz
a. T.C kimlik numaramızı
b. Açık adresimizi
c. Telefon numaramızı ve e-posta adresimizi
d. Adımızı ve Soyadımızı


10. 
Yukarıdaki simgelerden doğru sıralanışı hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?
a-)   Simge Durumuna– Kapat – Aşağı Geri Getir
b-)   Kapat – Aşağı Geri Getir – Simge Durumuna
c-)   Simge Durumuna –Ekranı Kapla veya Pencereyi Ufalt – Kapat
d-)   Aşağı Geri Getir – Simge Durumuna– Kapat

I.  Dosya ve klasörleri yapıştıracağımız yere tıklayıp, Yapıştır tuşuna basarız
II.   Kopyala veya Kes tuşuna basarız
III.     İstediğimiz Dosya ve klasörleri seçeriz.
11. Taşıma ve kopyalama işlemi için yukarıdaki işlemlerin yapılışının doğru sırası hangisidir?
a-)   III-I-II                     
b-)   III-II-I  
c-)   I-III-II 
d-)   I-II-III

12.Aşağıdakilerden hangisi İşbirlikli Yazarlığa bir örnektir?
a) Facebook   b) Twitter 
c) Blogger       d) Vikipedi


13. 

Yukarıdaki simgenin görevi nedir?
a-)     Silinen dosya ve klasörlerin tutulduğu yerdir
b-)     Kullanıcının Bilgisayarını kendi standartlarına göre ayarladığı yerdir.
c-)     Kullanıcıların kişisel belgelerinin tutulduğu yerdir
d-)     Masaüstü simgelerinin bulunduğu yerdir

14. Aşağıdaki Seçeneklerin hangisinde Tarih/Saat özellikleri penceresi ekrana gelir?
a-)   Görev Çubuğunun üzerine tıklamak
b-)   Görev çubuğunun üzerindeki  Tarih / Saat  üzerine tıklamak
c-)   Görev çubuğunun üzerindeki TR ifadesinin üzerine tıklamak
d-)   Görev çubuğundaki başlat düğmesine tıklamak


15. Yukarıdaki simgelerin doğru sıralanışı hangi seçenekte doğru olarak verilmiştir?
a-)Geri dönüşüm kutusu – Klasör – Kısayol – Bilgisayar simgesi
b-)Geri dönüşüm kutusu – Kısayol – Bilgisayar simgesi – Klasör
c-)Klasör – Geri dönüşüm kutusu– Bilgisayar simgesi –Kısayol
d-)Geri dönüşüm kutusu – Klasör –Bilgisayar Simgesi – Klasör

16. Aşağıdakilerden hangisi geri dönüşüm kutusunun görevlerinden birisidir?
a. Tüm dosyaların saklandığı yerdir
b. Resim dosyalarının saklandığı yerdir
c. Müzik dosyalarının saklandığı yerdir
d. Silinen dosyalarının toplandığı yerdir

17. İçerisinde dosyaları ve belgeleri gruplamak ve saklamak amacı ile kullanılan yer neresidir?
A ) Sürücü                        B ) Klasör                        
C )Yerel Disk                     d)Byte

18. Donatılar dosyasında hangi program bulunmaz
a)Paint                   b)Hesap Makinesi
c)Çalıştır                 d) Geri Dönüşüm Kutusu

19. Denetim Masasında hangisi bulunur?
a)Bilgisayarım             b)Resimlerim
c)Ağ ve Bağlantılarım d) Belgelerim

20. Bir program veya dosyanın, masaüstünde Kısayol simgesi nasıl oluşturulur?
a-) Sağ tuş – Gönder – Masaüstü Kısayol
b-) Düzen Menüsü – Kısayol oluştur
c-)  Dosya Menüsü – Masaüstü Kısayol
      d-)Sol tuş – Kısayol oluştur





Sınav Sorularının Ulaşmak İçin Tıklayınız

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2017 - 2018 Eğitim öğretim yılı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Yıllık Planları

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Proje Konuları

Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi