25 Mayıs 2015 Pazartesi

Öğrenciler yazılımın ABC'sini ‘Alice’ ile öğrenecek

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), öğrencilerin küçük yaşlarda temel programlama yetenekleri kazanması ve yazılım geliştirilebilmesi amacıyla, "Alice eğitim programını" hizmete sundu. Öğrenciler, Eğitim Bilişim Ağı (EBA), üzerinden indirdikleri programla üç boyutlu animasyonlar hazırlayabilecek.


Alice nedir?
      
Alice ile öğrencilerin üç boyutlu animasyonları hazır java kodlarını bir araya getirerek kendi kendilerine oluşturabildikleri, ücretsiz ve açık kaynak kodlu bir görsel eğitim aracı.
      
Bu eğitim programı, öğrencilerin kendileri için 3 boyutlu oyun geliştirmelerini dakikalar seviyesine indirebilecek basitlikte ve Java diliyle nesne tabanlı programcılığın gerektirdiği analitik kabiliyetleri eğlendirerek kazandıracak şekilde hazırlandı.
      
Ayrıca öğrencilerin yazılım geliştirmeye merakını artırmak amacıyla yaşlarına uygun 3 boyutlu Java eğitim programı da Türkçe dil desteği ile öğrencilere sağlanacak.
      
Müfredat ile entegrasyon sağlanarak öğrencilerin yaratıcılık, analitik düşünme, takım çalışması ve bilişim teknolojisi okuryazarlığı yetenekleri geliştirilerek genç yaşlarda yazılım üretebilmeleri mümkün olacak.

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/egitim/29140631.asp?noMobile=true

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder